شناسهٔ خبر: 29390685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رسانه هاي آمريکا و فرانسه از آل سعود حق السکوت دريافت کردند

رئیس انجمن ترک و عرب گفت رسانه های آمریکا و فرانسه با دریافت رشوه هنگفت از رژیم آل سعود درباره ماجرای قتل جمال خاشقجی سکوت اختیار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري آناتولي؛ توران کیشلالی رئیس انجمن ترک و عرب گفت همه شبکه های اجتماعی و رسانه ها از ژاپن گرفته تا آفریقا و اروپا و آمریکای لاتین، ماجرای قتل جمال خاشقجی و حل کردن جسد وی در اسید را منتشر کردند اما رسانه های آمریکا و فرانسه با دریافت رشوه هنگفت از رژیم آل سعود سکوت اختیار کردند.
توران کیشلالی تصریح کرد رسانه های وابسته به عربستان سعودی نیز قتل وی را انکار و اطلاعات غلط دادند و تلاش کردند که حادثه را از مسیر خود منحرف کنند و افکار عمومی را فریب دهند اما شکست خوردند.

وي افزود انتظار می رفت سازمان های بین المللی روزنامه نگاری و خبرنگاری، به افشاءگری گسترده دامن بزنند اما با دریافت رشوه هنگفت از عربستان سعودی سکوت کردند. در آمریکا به استثنای واشنگتن پست و نیویورک تایمز سایر روزنامه ها و رسانه ها چندان به موضوع قتل جمال خاشقجی نپرداختند. زیرا عربستان سعودی به رسانه های آمریکا حق السکوت پرداخت کرده است.

­رئیس انجمن مدیای ترک و عرب تاکيد کرد عربستان سعودی برای بازسازی چهره خود و به فراموشی سپردن ماجرای قتل وحشتناک خاشقجی پول زیادی به رسانه های بزرگ جهان پرداخت می کند. قتل خاشقجی وحشتناک است. وی را کشته و قطعه قطعه کردند و سپس در مخزن اسید حل کردند. ماجرای این قتل وحشیگری آنها را نشان می دهد و هیچ انسان با وجدانی نمی تواند آنرا بپذیرد. نهادهای حقوق بین المللی و دادگاه های بین المللی نیز باید وارد عمل شوند و مجرمین را محاکمه و مجازات کنند. از قرار معلوم محمد بن سلمان برکنار و ولیعهد جدیدی منصوب خواهد شد. بیش از بیست نفر سرمایه گذار ترک آماده خرید زمین های سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول و تبدیل آن به مقبره و موزه جمال خاشقجی هستند.

نظر شما