شناسهٔ خبر: 29390671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وصول ۷۸ درصد از درآمد استانداری آذربایجان غربی

معاون برنامه و بودجه استادار آذربایجان غربی گفت: در مدت ۷ ماه گذشته، ۴۹۸ میلیارد تومان از درآمد استان وصول و ۷۸ درصد محقق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، ناصر حضرتی، معاون برنامه و بودجه استاندار، ظهر امروز (24آبان) در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: از یک هزار و 94 میلیارد تومان درآمد مصوب استان که صرفا به خزانه استان واریز می شود در مدت 7 ماه، 498 میلیارد تومان وصول و 78 درصد محقق شد.

 

وی افزود: در خصوص اعتبارات هزینه ای استان نیز روند مطلوبی داریم و تنها در بخشی از ردیف های هزینه ای تخصیص اعتبار صورت نگرفته و پیش بینی می کنیم به زودی مشکل آنها با پیگیری استاندار مرتفع خواهد شد.

 

حضرتی به اعتبارات عمرانی استان اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه به رقم سال گذشته نزدیک می شویم و از یک هزار و 607 میلیارد تومان اعتبار این بخش 849 میلیارد تومان معادل 53 در صد آن تخصیص شده است که در برخی بخش ها تخصیص اعتبار 80 درصدی داریم.

 

وی در خصوص اعتبارات دریاچه ارومیه گفت: اینکه بیان شود به موضوع دریاچه ارومیه هیچ اعتباری تخصیص داده نشده اشتباه است و باید بگوییم اعتبار کمی به این موضوع تخصیص داده شده است که باید توجه شود اعتبارهای دریاچه ارومیه در بعد استانی به سه استان آذربایجان غربی، شرقی و کردستان و در بعد ملی به وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها و آبخیزداری پرداخت می شود و 222 میلیارد تومان اعتبار این بخش تخصیص صد در صدی دارد.

 

معاون برنامه و بودجه در خصوص تامین اعتبار دریاچه ارومیه متذکر شد: برای انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه  یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و این طرح با پیشرفت 70 درصدی در حال پیشرفت است و بخش مهم عملکرد استان در حوزه آب های مرزی است که 4 هزار و 969 میلیارد تومان از ابتدای شروع دولت تدبیر و امید به صورت صد در صدی تامین اعتبار شد.

 

حضرتی به دستورهای جلسه اشاره کرد و گفت: موضوع تبصره 18 قانون دولت و تقسیم اعتبارها یکی از دستورهای این جلسه است که در پایان مصوب شد از سهم 50 درصدی حوزه صنعت و معدن به حوزه حمل و نقل اضافه شده و سهم آن 22 درصد شد.

 

وی ادامه داد: سهم حوزه کشاورزی 15 درصد، میراث فرهنگی و گردشگری 8 درصد، تحقیق و توسعه 4 درصد و سایر فصول 11 درصد درنظر گرفته شده است.

نظر شما