شناسهٔ خبر: 29390378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

متوازن سازی توزیع بودجه حمل و نقل در کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: کارگروه متوازن سازی توزیع بودجه برای پروژه‌های حمل و نقل دارای اولویت کشور را تشکیل داده ایم و سهم مناطق محروم استان کرمان در این کارگروه در بودجه سال آینده دیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه با مجمع نمایندگان استان کرمان در دفتر استاندار گفت: باتوجه به محدودیت منابع در سطح کشور بایستی همین منابع محدود را عادلانه توزیع کنیم که برای این امر یک کارگروه تشکیل دادیم و متناسب با اولویت پروژه‌ها و مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق محروم و کمتر دیده شده، بودجه مورد نیاز این پروژه‌ها متناسب سازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: بحث سلامتی مردم و ایمنی جاده‌ها نیز یکی از تأکیدات نمایندگان استان در صحبت‌های خودشان بود و باید به طور بویژه نقاط آسیب پذیر در اولویت قرار گیرد که در همین خصوص لازم است در زمینه استانداردسازی آسفالت نیز دقت لازم صورت گیرد تا خیلی سریع شاهد مستهلک شدن آن نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های ریلی استان کرمان گفت: در بحث قطار علیرغم گذاشتن منابع و فرصت‌ها بر روی توسعه شبکه ریلی در کشور هنوز محدودیت‌هایی در این حوزه داریم و اینکه بگوییم مردم از خدمات ریلی گلایه‌مند هستند قابل قبول نیست و برای مثال اینکه در ایستگاه خاتون آباد شهربابک مردم را سوار نکنند و یا بلیط نفروشند به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و باید رفع شود.

اسلامی با اشاره به مشکلات و کمبود‌های بیان شده توسط نمایندگان مردم استان در حوزه مسکن اظهارکرد: امروز از نزدیک در شهرستان جیرفت مشکلات مردم در حوزه مسکن را شنیدم و امیدواریم با استفاده از طرح‌های بازآفرینی شهری، انبوه سازی و بحث‌های مشارکتی و نیز ساخت شهر‌های جدید و همچنین ارائه تسهیلات بانکی به مردم بتوانیم بخشی از مشکلات موجود را رفع کنیم.

وی در صحبت‌های پایانی خود خواستار کمک مجمع نمایندگان استان برای جذب اعتبارات برای پروژه‌های حوزه حمل و نقل و توسعه شبکه ریلی در سطح استان و کشور شد.

در این جلسه نمایندگان استان با تشریح مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار برنامه ریزی برای تأمین امنیت جاده‌های استان، توسعه و بازسازی شبکه ریلی استان به خصوص بازسازی محور یزد به کرمان و نیز استفاده بهینه از امکانات ریلی موجود برای ارائه خدمات بهتر به مردم، نوسازی و بهسازی مسیر جاده‌های بین شهری استان (کرمان به رفسنجان، شهربابک به انار به طول ۸ کیلومتر، جاده‌های بین شهری جنوب استان)، تکمیل پروژه‌های جاده‌ای استان (محور زرند به کرمان، محور شهربابک به رباط، رفسنجان به بهرمان، ...)، تکمیل باند دوم فرودگاه کرمان و اختصاص اعتبارات بیشتر برای تکمیل راه‌های روستایی و شهری در سطح استان شدند که این درخواست‌ها با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی روبه رو شد.

انتهای پیام/ی

دیدار مجمع نمایندگان استان با وزیر راه وشهرسازی و استاندار کرمان

نظر شما