شناسهٔ خبر: 29390306 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

توسعه خطوط ریلی نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

جیرفت - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه خطوط ریلی جنوب شرق کشور نیازمند مشارکت جدی بخش خصوصی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، محمد اسلامی عصر پنجشنبه در آئین کلنگ‌زنی عملیات اجرایی راه آهن بم - جیرفت افزود : دولت به تنهایی نمی‌تواند این فعالیت ها را انجام دهد از این رو باید از سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی استفاده کند.
وی با بیان اینکه جهت‌گیری توسعه ریلی شتاب بسیار خوبی گرفته است، گفت: طبق قول رئیس جمهوری که گفتند پنج خط ریل در کشور متصل می‌شود، هر پنج مورد با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت توسعه متوازن و پایدار را در تمام کشور مد نظر دارد اظهار داشت : آسیب‌های کشور ریشه در توسعه نامتوازن دارد از این رو این مساله به صورت ویژه در دستور کار دولت است.
وی همچنین به ظرفیت های شهرستان جیرفت اشاره کرد و گفت: پارک لجستیک و فعال کردن فرودگاه و ریل لازمه‌های شکوفایی این منطقه است.
اسلامی گفت: توسعه کریدورهای ترانزیت شمال به جنوب در سواحل مکران از جمله مزیت های طرح راه آهن جیرفت است.
وی ادامه داد: جاسک یک محور مهم در توسعه کریدور شمال به جنوب در کشور است که مسیر ریلی آن از جیرفت آغاز می‌شود.
اسلامی تصریح کرد: طرح راه اهن جاسک به مطالعات نیاز دارد که سرمایه و تامین مالی آن باید در نظر گرفته شود.
وزیر راه و شهرسازی به بافت فرسوده جیرفت اشاره کرد و گفت: باز آفرینی شهری در جیرفت باید انجام شود تا شاهد شهری استوار باشیم.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز(پنجشنبه ) به منظور آغاز عملیات اجرایی خط ریلی شهرستان جیرفت و افتتاح چند طرح عمرانی وارد جنوب کرمان شد و در ادامه سفر خود به استان کرمان، در آیین افتتاح باند دوم فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان شرکت خواهد کرد.
7450/7429/ 5054

نظر شما