شناسهٔ خبر: 29389797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس پلیس فتا استان مرکزی خبر داد:

دستگیری 9 توزیع‌کننده اینترنتی دارو‌های تقلبی/مسدودسازی بیش از 2 هزار تارنما

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری 9 نفر توزیع‌کننده اینترنتی دارو‌های تقلبی و مسدودسازی دو هزار و 354 تارنما در عملیات پانجیا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛در تشریح این خبر با اشاره به اجرای عملیات پانجیا که هرساله باهدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین دارو‌های تقلبی و غیرمجاز صورت می‌پذیرد گفت: عملیات پانجیا با همکاری سازمان اینترپل به دلیل مشکلات ناشی از عرضه دارو‌های تقلبی و غیرمجاز در اینترنت، با مشارکت پلیس‌های سایبری کشور‌های مختلف صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در عملیات پانجیا اقدامات مؤثری در مقابله با داروخانه‌های غیرمجاز، سرویس‌دهندگان اینترنتی و درگاه‌های پرداخت مرتبط با فروش و تبلیغ آنلاین دارو‌های تقلبی و غیرمجاز صورت می‌پذیرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران نیز مشکل قانونی در این خصوص وجود ندارد، لذا پلیس فتا پس از آغاز رسمی فعالیت خود از سال ۲۰۰۸ در این عملیات شرکت کرده و پلیس فتا با همکاری دادستانی کل و وزارت بهداشت توانسته عملکرد مؤثری در این خصوص داشته باشد.

آنقی یادآور شد: اقدامات پلیس فتا باعث پیشگیری و مبارزه مؤثر با این پدیده شوم که مستقیماً سلامت افراد را هدف قرار می‌دهد، شده است.

وی عنوان داشت: در عملیات پانجیای ۱۱ در سال جاری پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی توانست با همکاری رده‌های این پلیس در استان دو هزار و 354 وب‌سایت و لینک مبتنی بر وب‌سایت داخلی و خارجی را رصد و مسدود کند که طی این عملیات نه نفر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: بیشتر مجرمان از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به‌عنوان بستری مناسب به‌منظور اعمال مجرمانه خود استفاده کرده و اقدام به تبلیغ و فروش دارو‌های تقلبی و غیرمجاز می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی به هم‌وطنان توصیه کرد: برای دریافت خدمات پزشکی به مراکز درمانی، پزشکان و بیمارستان‌های معتبر مراجعه و نیاز‌های دارویی و پزشکی خود را از داروخانه‌های رسمی تهیه کنند، زیرا چرخه تولید و توزیع و عرضه دارو در تمام دنیا و کشور ما یک چرخه حساس و با نظارت کامل است و به همین دلیل افراد به تبلیغات فریبنده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی یا پیامک‌ها توجه نکنند تا متحمل خسارت‌های مالی و آسیب جدی به‌سلامت خود نشوند.

آنقی خاطرنشان کرد: افراد سودجو و مجرم هم بدانند که پلیس فتا ضمن مشارکت در عملیات پانجیا همواره فضای مجازی را رصد و عرصه را بر مجرمان تنگ خواهد کرد و با تمام توان در مقابل افرادی که قصد تهدید سلامت مردم رادارند خواهد ایستاد.

انتهای پیام/

 

نظر شما