شناسهٔ خبر: 29389755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشست «۴۰ سالگی انقلاب» مطرح شد؛

مهمترین چالش دانشگاه‌ها روزمرگی نهادهای فرهنگی است

اردبیل _ در نشست مسؤولان بسیج دانشجویی استان اردبیل بر ضرورت رفع روزمرگی نهادهای فرهنگی که به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در اجرای برنامه‌های دانشجویی مطرح می‌شود، تأکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری «چهل سالگی انقلاب، جریان دانشجویی و مطالبه‌گری» عصر امروز با حضور مسؤولان بسیج دانشجویی استان اردبیل برگزار شد.

در جریان این نشست، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل گفت: انقلاب اسلامی که با بهره‌گیری از عناصر ارزشمند ملی، مذهبی و حق‌گرایانه تشکیل شده یکی از نوآوری‌های بزرگ تاریخی محسوب می‌شود تا با تلاش برای برپایی عدالت اجتماعی در شکل‌گیری جامعه آرمانی در تلاش باشد.

میلاد بیغاله افزود: از ابتدای برپایی انقلاب شکوهمند اسلامی تلاش‌های بیگانگان نتیجه‌ای جز شکست نداشته و درخت تنومند انقلاب اسلامی با اتکا بر خون شهیدان مستحکم‌تر از همیشه ایستاده است.

وی تصریح کرد: با وجود صرف هزینه‌های هنگفت مالی و وقت و هزینه‌های گزاف توسط دشمنان قسم خورده انقلاب، نه تنها شاهد تضعیف آرمان‌های اصلی انقلاب نشدیم بلکه در بسیاری از عرصه‌ها به یکی از قطب‌های توانمند جهانی نیز تبدیل شدیم.

مطالبه‌گری ضرورت جامعه جوان است

دبیر قرارگاه مطالبه‌گری دانشجویان شهید احمدی‌روشن نیز در جریان این نشست خبری تصریح کرد: پیگیری مسائل بومی استان در قالب هسته‌های تخصصی یکی از ماموریت‌های مهم بسیج دانشجویی بوده که در قالب هسته‌های تخصصی صورت می‌گیرد.

پوریا خلیلی‌نیا افزود: مطالبه‌گری به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی جامعه پویا تلقی شده و نوعی آرمان‌گرایی نیز در تقویت احساس مطالبه‌خواهی یافت می‌شود.

وی بر ضرورت برخورداری از مطالبات قانونی و صحیح در جامعه تأکید کرد و توضیح داد: چنانچه مطالبات به شکل اصولی ارائه نشود، نه تنها نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد بلکه بازدهی و نتایج معکوسی نیز از آن حاصل خواهد شد.

خلیلی‌نیا ادامه داد: باید از آن روزی واهمه داشت که انگیزه مطالبه‌گری در بین دانشجویان فروکش کند و تقویت روحیه‌ عدالت‌خواهی عامل اصلی توسعه کشور و رفع نیازهای مهم کشور در ابعاد مورد نیاز خود خواهد شد.

وی یادآور شد: روزمرگی نهادهای فرهنگی به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در اجرای برنامه‌ها بوده و در شهر حسینی اردبیل غفلت از فرهنگ زیان‌های جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت

نظر شما