شناسهٔ خبر: 29389667 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

600 میلیارد ریال برای اجرای طرح تنفس جنگل ها تخصیص یافت

صاحب‌خبر -

معاون وزیرجهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 600 میلیارد ریال تاکنون برای اجرای طرح تنفس جنگل های کشور تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا،خلیل آقایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در استان سمنان، افزود: بهره برداری از جنگل‌های کشور یک سال متوقف شده است و بحث توسعه زراعت چوب در دستور کار قرار گرفت.

وی، اساس طرح تنفس را توقف بهره برداری از جنگل ها برشمرد و بیان کرد: حفاظت از عرصه ها از دیگر مقوله ها در اجرای طرح تنفس است.

آقایی خاطرنشان کرد: جلوگیری از برداشت بی رویه از عرصه های جنگلی مصوبه مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه ششم توسعه است که سازمان جنگل ها موظف به اجرای آن شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: طرح جنگل کاری با هدف کاهش و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای در نقاط مختلف کشور در 25 هزار هکتار اراضی کشور اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: در کنار اجرای طرح تنفس جنگل ها باید برنامه های جنبی از جمله حفاظت، جلوگیری از قاچاق، تخریب و صیانت از جنگل ها را در نظر گرفت.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، به ضرورت صیانت و حفاظت از جنگل‌های کشور تاکید کرد و ابراز داشت: با مشارکت همگانی می‌توان جلوی تخریب جنگل‌ها و مراتع را گرفت.


برچسب‌ها:

نظر شما