شناسهٔ خبر: 29389118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سهم خراسان جنوبی از تلفات جاده‌ای 1.5 برابر متوسط سالانه کشور است

نمایندگی خراسان جنوبی

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور گفت: مرگ بر اثر حوادث رانندگی در استان خراسان جنوبی سالانه یک و نیم برابر متوسط کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، بخارایی، امروز 24 آبان، در جشنواره هم‌پیمایی ایمنی رانندگان حرفه‌ای حمل و نقل جاده‌ای و ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: توسعه اقتصادی در کشور را مرهون رانندگان حرفه‌ای هستیم که نکات ایمنی را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 50 درصد از حمل و نقل توسط رانندگان حرفه‌ای صورت می‌گیرد، گفت: در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 نفر راننده در کشور وجود دارد که 2 میلیون نفر از آن‌ها راننده شهری و 500 هزار نفر دیگر نیز راننده برون شهری هستند.

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور با بیان اینکه 20 میلیون نفر در کشور دارای گواهینامه رانندگی هستند، افزود: همچنین تنها کمتر از 10 درصد از رانندگان حرفه‌ای دچار حادثه شدند.

بخارایی ابراز امیدواری کرد: ایمن‌سازی مدارس در حاشیه جاده‌ها و راه‌ها و مدارس حاشیه خیابان‌ها ایمن‌سازی شود تا دانش‌آموزان در معرض خطر نباشند.

وی ادامه داد: انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها از سال 86 در کشور آغاز شد و در حال حاضر نیز دارای 20 هزار عضو رسمی و تعداد بسیاری هوادار است.

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور با بیان اینکه بسیاری از افراد در حوادث رانندگی کشته و برخی‌ دیگر نیز دچار معلولیت می‌شوند، یادآور شد: در استان خراسان جنوبی نیز سالانه یک و نیم برابر متوسط کشور در حوادث رانندگی کشته می‌شوند لذا باید روی این موضوع مهم کار شود.


انتهای پیام

نظر شما