شناسهٔ خبر: 29389027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشستی مطرح شد:

همکاری‌ آموزش و پرورش و بهزیستی گیلان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

رشت- مدیران کل آموزش و پرورش و بهزیستی گیلان با تأکید بر افزایش همکاری ها در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌ریزی در این زمینه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر پنجشنبه برای نخستین بار جلسه شورای معاونین ادارات کل بهزیستی و آموزش و پرورش به پیشنهاد محمدرضا پارسی مدیرکل بهزیستی گیلان به منظور گسترش همکاری مشترک دو دستگاه در سالن اجتماعات اداره کل آموزش وپرورش این استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این نشست با استقبال از افزایش همکاری‌های با بهزیستی استان، اظهارکرد: تعامل و همکاری بین دستگاهی میان دستگاه‌هایی که ارتباط موضوعی با یکدیگر دارند بستر مناسبی برای افزایش همکاری‌ها در حوزه های مختلف فراهم می کند.

نادر جهان آرای در ادامه تأکید کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به دانش آموزان، نیازمند همکاری مشترک بیشتر با سازمان بهزیستی هستیم.

در ادامه این نشست مدیرکل بهزیستی گیلان نیز با اشاره به اینکه براساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است، افزود: در همین راستا  ارائه خدمت به افراد آسیب دیده اجتماعی یکی از اولویت‌ها  و برنامه‌های این سازمان است.

محمدرضا پارسی با اشاره به اشتراکات فراوان با آموزش و پرورش در بخش های مختلف، بیان کرد:  ساماندهی و حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل، برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، تشکیل کمیته فرهنگی و پیشگیری اعتیاد از مواردی است که بهزیستی و آموزش و پرورش می توانند تعاملات خوبی با هم داشته باشند.

راه اندازی اورژانس اجتماعی در ۱۴ شهرستان

پارسی ادامه داد: بر اساس ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور مسئولیت نظارت بر مرکز ماده ۱۶ اعتیاد برعهده بهزیستی است  که می توانیم با همکاری آموزش و پرورش از مدارس بلا استفاده آن برای  تامین مکان این مرکز استفاده می شود.

وی تصریح کرد: همکاری مشترک درباره برگزاری کلاس های آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت و ژنتیک برای دانش آموزان، کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج برای ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان متوسطه، ارائه خدمات مشاوره ایی در زمینه مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان، گسترش مراکز اورژانس اجتماعی در ۱۴ شهرستان در سال ۹۶ براساس جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر به منظور شناسایی موارد کودک آزاری، همسرآزاری از جمله اقدامات بهزیستی در این زمینه است.

مدیرکل بهزیستی گیلان تأکید کرد: بایدتلاش کنیم، کیفیت خدمات ارائه شده به کودکان ارتقا یابد.

در ادامه این جلسه معاونین دو دستگاه به بیان موضوعاتی نظیر بررسی مسائل مرتبط با ارائه خدمات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشاوره‌های پیش از ازدواج و آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد، همکاری مشترک در جهت اطلاع رسانی و مداخله موثر در صورت مشاهده مواردی از کودک آزاری در خانواده‌های بدسرپرست، همکاری به منظور بهبود کیفیت خدمات به کودکان مدارس استثنایی پرداختند.

نظر شما