شناسهٔ خبر: 29388577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری جشن شکرگزاری انار در شهرضا

مردم روستای امامزاده شاه سید علی‌اکبر شهرستان شهرضا امسال با برگزاری جشن شکرگزاری انار گوشه‌ای از مبانی اعتقادی و مذهبی مردم این شهرستان را به نمایش گذاشتند .

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی امروز در جشن شکرگزاری انار که در روستای امامزاده شاه سید علی‌اکبر شهرستان شهرضا برگزار شد ، با بیان این‌که روستاهای این شهرستان هر کدام ظرفیت خاصی را دارند، اظهار داشت: روستای امامزاده شاه سید علی‌اکبر ظرفیت لازم برای انتخاب به عنوان پایتخت انار کشور را دارد.

زیرساخت مناسب شهرضا برای تبدیل شدن به یکی از مقاصد گردشگری کشور

وی با اشاره به برگزاری جشن شکرگزاری انار, افزود : وجود امامزادگان و بقاع متبرکه فراوان و آثار و ابنیه تاریخی ، قرارگیری درمحور شمال به جنوب کشور و گردشگری روستایی زیرساخت مناسب برای تبدیل شهرضا به یکی از مقاصد گردشگری کشور را ایجاد کرده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در حال حاضر بسیاری از بزرگان و دانشمندان شهرستان شهرضا در مناصب اجرایی و دانشگاهی و علمی خدمت می‌کنند ، بیان کرد : نام «شهید همت» زینت‌بخش بزرگراه‌ها و میادین شهرهای بزرگ است ، اما بسیاری از پایتخت‌نشینان و ساکنان کلان‌شهرها نمی‌داند که زادگاه و مزار این شهید در شهرضا است.

انار شهرضا قابلیت ثبت ملی شدن را دارد

وی با تأکید بر این که انار شهرضا باید ثبت ملی شود، تصریح کرد: ضرورت دارد تعاونی و یا اتحادیه انارکاران شهرضا تشکیل شود تا بتوانیم انار شهرضا را ثبت ملی کنیم.

محمودی با بیان اینکه مردم باید برای رونق گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های شهرشان تلاش کنند و در این زمینه از مسؤولان مطالبه‌گری کنند ، عنوان کرد : در حال حاضر مهمترین مشکل کشور و استان اصفهان بیکاری است، جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی نباید تنها به دنبال استخدام در ادارات دولتی باشند ، باید با استفاده از امکانات هر منطقه، مشاغل و زمینه‌های کسب درآمد جدیدی را ایجاد کنند.

تأسیس سومین خانه کارگر استان اصفهان در شهرستان شهرضا

وی با اشاره به صدور مجوز تأسیس خانه کارگر در شهرضا ، تصریح کرد : از امروز ثبت نام از کارگران برای عضویت در این مرکز شروع شده است و به زودی سومین خانه کارگر استان اصفهان در شهرستان شهرضا تأسیس می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خانه‌های کارگر وضعیت کارگران را ساماندهی و فرایند ارایه خدمات به آنان را سرعت می‌دهد ، ادامه داد : ایجاد خانه کارگر در شهرضا گامی در راستای احقاق حقوق کارگران و تأمین نیازمندی‌های آنان است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس برای بهبود وضعیت زندگی و معیشت روستاییان نهایت تلاش خود را می‌کنند، اظهارکرد: حمایت‌های دولتی از تعاونی‌ها سبب رشد و توسعه روستاها و افزایش صنایع تبدیلی در این مناطق می شود.

 

انتهای پیام/م

نظر شما