شناسهٔ خبر: 29388359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

خزانه‌داری آمریکا ۱۷ سعودی را تحریم می‌کند

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند وزارت خزانه‌‌داری آمریکا به بهانه قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ۱۷ سعودی را تحریم می‌کند.

صاحب‌خبر -

العالم - عربستان سعودی

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند وزارت خزانه‌‌داری آمریکا به بهانه قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ۱۷ سعودی را تحریم می‌کند. 

«سعود القحطانی»، مشاور دربار سعودی و «محمد العتیبی» سرکنسول سعودی در استانبول جزو کسانی هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. 

اسامی نفرات تحریم‌شده به شرح ذیل است: 

۱- «منصور عثمان اباحسین»

۲- «نائف حسن العریفی»

۳- «فهد شبیب البلوی»

 ۴- «مشعل سعد البوستانی»

۵- «ثائر غالب الحربی»

۶- «عبد العزیز محمد الحساوی»

۷- « مصطفى محمد المدنی»

۸- «بدر لافی العتیبی»

۹- «خالد العتیبی»

۱۰- «محمد العتیبی»

۱۱-  «سیف سعد القحطانی»

۱۲- «سعود القحطانی»

۱۳- «ترکی مسرف الشهری»

۱۴- «ولید عبدالله الشهری»

۱۵۰ «محمد سعد الزهرانی»

۱۶- «ماهر عبدالعزیر مطرب»

۱۷- «صالح محمد الدبیخی»

به گزارش فارس؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «سعود القحطانی»، مشاور سابق دربار سعودی، «ماهر مطرب» دستیار القحطانی و «محمد العتیبی»، سرکنسول سعودی در استانبول همراه با ۱۴ نفر از اعضای تیم ترور خاشقچی به فهرست تحریم‌های اضافه شده‌اند. 

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرده این تحریم‌ها به دلیل نقش نفرات یاد شده در قتل خاشقچی وضع شده‌اند. در بخشی از بیانیه او آمده است: «حکومت عربستان سعودی بایستی برای پایان دادن به حملات علیه مخالفان سیاسی و روزنامه‌نگاران، گام‌های مناسبی بردارد.»

تحریم‌های آمریکا علیه ایران نفرات در حالی اعمال شده‌اند که ترکیه اعلام کرده تحقیقات درباره قتل روزنامه‌نگار سعودی تکمیل نشده‌اند و ادامه دارند. 

این تحریم‌ها، از سوی دیگر، با روایت عربستان سعودی درباره قتل جمال خاشقچی که از سوی کشورهای مختلف و ناظران بین‌المللی به شدت مورد تردید قرار گرفته هماهنگ است.  

عربستان سعودی روز ۲۸ مهرماه، بعد از چندین هفته انکار سرانجام کشته شدن خاشقچی را بعد از ورود به کنسولگری سعودی در استانبول پذیرفت. 

دادستان کل سعودی، علی‌رغم این ادعا کرد خاشقچی بعد از «درگیری» با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری «فوت» کرده است.  عربستان، بعد از آن چندین بار روایتش درباره نحوه قتل روزنامه‌نگار منتقد را تغییر داده است.

روایت عربستان سعودی که ظاهراً در تلاش است عوامل رده بالای حکومتی را از مشارکت در قتل روزنامه‌نگار منتقد یا اطلاع از آن تبرئه کند، با تردید عمومی در دنیا مواجه شده است. 

نظر شما