شناسهٔ خبر: 29387807 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محموله گوجه فرنگی قاچاق در مرز پرویزخان کشف شد

قصرشیرین - ایرنا - سرپرست اداره کل گمرک مرز پرویزخان، از کشف و ضبط یک محموله قاچاق گوجه فرنگی در مرز پرویزخان از توابع این شهرستان با هوشیاری ماموران گمرک خبر داد.

صاحب‌خبر -

شهرام تجری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران گمرک در بازرسی از کامیون ها موفق به کشف 22 تن و 200 کیلوگرم گوجه فرنگی شدند که سودجویان قصد داشتند به شکل غیرمجاز آن را از طریق مرز پرویزخان از کشور خارج کنند.
وی اظهارداشت: قاچاقچیان قصد داشتند این مقدار گوجه فرنگی را به عراق صادر کنند که با رصد و هوشیاری ماموران گمرک از طریق کنترل و رهگیری اطلاعات با سامانه های هوشمند الکترونیکی موفق به خروج این محموله کالای ممنوع از کشور نشدند.
سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان بیان کرد: ماموران گمرک پرویزخان پس از کشف این کالای قاچاق ، نسبت به توقیف کامیون و تشکیل پرونده برای متخلفان اقدام کردند و پرونده این متخلفان برای سیر مراحل قضایی و صدور حکم نهایی به دستگاه قضا ارسال شد.
قرار است گوجه فرنگی های کشف شده با قیمت تعادلی بین مردم توزیع شود.
با دستور وزیر صنعت معدن و تجارت ، صادرات سیب زمینی ، خوراک دام و طیور و گوجه و رب گوجه فرنگی ممنوع اعلام شده است.
شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی ، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می شود.
بیش از 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.
3012/8066

نظر شما