شناسهٔ خبر: 29386833 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

فیسبوک ویژگی لغو ارسال را به مسنجر اضافه می‌کند

رضا جوادزاده / engadget

صاحب‌خبر -

مدت زیادی طول نکشید تا غول شبکه‌های اجتماعی، ویژگی لغو ارسال پیام را اضافه کند؛ اگرچه هنوز ویژگی‌های بیشتری برای این پیام‌رسان در راه است. ویژگی لغو ارسال هم‌اکنون در پیام‌رسان مسنجر نسخه‌های اندروید و iOS در کشورهای بولیوی، کلمبیا، لیتوانی و لهستان در دسترس است و انتظار می‌رود که به‌زودی در همه کشورها قابل دسترس باشد.

بعد از ارسال پیام، کابر ۱۰ دقیقه فرصت دارد تا از ارسال آن صرف‌نظر کند. البته فیسبوک پیام‌هایی که ارسال آن‌ها لغو شده است را برای مدت کوتاهی نگه می‌دارد تا از استفاده‌ی مزاحمان از این گزینه به منظور پنهان کردن پیام‌هایشان جلوگیری کند.

اگرچه این پایان برنامه‌های فیسبوک نیست؛ این شرکت در نظر دارد ویژگی‌های بیشتری را برای لغو ارسال پیام اضافه کند که ممکن است شامل تعیین تاریخ انقضا برای پیام‌های رمزنگاری‌نشده یا گفتگوها باشد. بدین صورت نیازی نیست تا شما گفتگوی قدیمی خود با یک ناشناس را در فهرست گفتگوها داشته باشید و اگر نگران هستید که کسی به گفتگوهای قدیمی شما نگاه می‌کند، می‌توانید به‌صورت خودکار اطلاعات خود را پاک کنید.

اگرچه دلایل بدبینانه‌ای برای استفاده کردن از گزینه لغو ارسال وجود دارد. با استفاده از آن مدیران می‌توانند گفتگوهای خود را مخفی نگه‌دارند (مارک زاکربرگ اهمیت این موضوع را بعد پخش شدن چت‌هایش در سال ۲۰۰۴ فهمید) و در نتیجه ممکن است مسئولیت را کاهش دهد -- بازرسان نمی‌توانند پیام‌هایی را بخوانند که وجود ندارند. با این حال، این یک ویژگی مفید برای کنترل بیشتر کاربر روی داده‌هایشان در شرکتی است که هنوز دارد یاد می‌گیرد کاربرانش چه می‌خواهند.

 

نظر شما