شناسهٔ خبر: 29386756 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

آیت‌الله فاطمی‌نیا:

علامه طباطبایی در حوزه مکارم اخلاقی نابغه بود/ المیزان ناسخ التفاسیر است

یک استاد اخلاق با بیان اینکه علامه طباطبایی در حوزه مکارم اخلاقی نابغه بود، گفت: تفسیر المیزان ناسخ التفاسیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیت‌الله عبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق حوزه در نشست روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به تفسیر المیزان علامه طباطبایی اظهار داشت: بدون تعارف و بدون مبالغه عرض می‌کنم که تفسیر المیزان ناسخ التفاسیر است.

وی افزود: از جمله چیزهایی که دلالت بر بزرگواری علامه طباطبایی دارد خویشتن داری ایشان در حوزه عرفان است که در تفسیر خود به آن اشاره‌ای نکرده و بیشتر با سبک و سیاق اجتماعی عنوان کرده است. البته در تفسیر سوره شوری این موضوع تا حدودی سرریز داشته است.

این استاد اخلاق تاکید کرد: علامه در حوزه مکارم اخلاقی نابغه بود به طوریکه تواضع و اخلاق ایشان خیلی عجیب بود. ظرایفی در تفسیر ایشان وجود دارد که مفسرین دیگر نسبت به آن فاقد تصور بوده‌اند؛ این مسئله به سبب طهارت باطن ایشان بوده است.

فاطمی‌نیا با ارائه پیشنهادی به کتابدارن گفت: کتابداران عزیز خوب است تابلویی نصب کنند و این بیان امام صادق (ع) را که فرمودند: «کتاب‌هایتان را نگهدارید چون در آینده محتاج آن خواهید شد» را در آن نصب کنند.

وی در ادامه خطاب به جوان افزود: رنجی که ما برای تهیه کتاب کشیده‌ایم را شما نکشیده‌اید. من برای تهیه 3 جلد کتاب مجبور شدم به 2 کشور سفارش بدهم به همین سبب 60 سال در این مسیر خاک خوردم.

این استاد اخلاق ادامه داد: جوانان قدر نعمت‌ها را بدانید و از عمرتان استفاده کنید امروز کسانی هستند که عنوان صدها کتاب را حفظ هستند و مورد تشویق قرار می‌گیرند. اما پیشنهاد می‌کنم کتابشناسی تدریس شود البته موضوع شناسی که از چه موضوعاتی چه کتاب‌هایی نوشته شده اهمیت بیشتری دارد که باید آموزش داده شود.

انتهای یپام/ 121

نظر شما