شناسهٔ خبر: 29386710 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سامان قدوس در بین ۱۰ ملی‌پوش برتر فوتبال که تغییر تابعیت داده‌اند

R7858/P1015135/S3,27,1410/CT10

یک رسانه مطرح ورزشی جهان فهرستی از ۱۰ بازیکن مطرح فوتبال جهان منتشر کرد که تابعیت خود را تغییر دادند و در میان آنها نام سامان قدوس نیز دیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت fourfourtwo در بخش مربوط به سامان قدوس می‌نویسد: او از والدین ایرانی در سوئد متولد شد و می‌توانست برای تیم ملی هر 2 کشور بازی کند. سوئد نخستین کشوری بود که تمایل خود برای بهره‌مندی از سامان قدوس در ماه دسامبر سال 2016 میلادی ابراز کرد. این اتفاق پس از نمایش عالی سامان قدوس در ترکیب تیم اوسترشوندس و به ثمر رساندن 12 گل در لیگ برتر سوئد رخ داد. او در 2 بازی تیم ملی فوتبال سوئد نیز به میدان رفت و حتی در بازی دوستانه با اسلواکی گلزنی نیز کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تابستان سال گذشته میلادی با سامان قدوس پیش از انتخاب تیم ملی توسط این بازیکن ارتباطی برقرار کرد. او از هر 2 کشور سوئد و ایران برای پوشیدن پیراهن تیم ملی دعوت شده بود اما در نهایت ایران را انتخاب کرد تا در جام جهانی 2018 روسیه نیز حضور یابد. سامان قدوس در هر 3 بازی ایران در روسیه به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت.

فهرست 10 نفره سایت fourfourtwo شامل بازیکنانی که تابعیت خود را تغییر دادند به شرح زیر است:

1- ویلفرد زاها (انگلیس - ساحل عاج)

2. دیه‌گو کوستا (برزیل - اسپانیا)

3. ماریو فرناندس (برزیل - روسیه)

4. آلکس بروس (ایرلند شمالی - ایرلند جنوبی)

5. ناصر الشاذلی (مراکش - بلژیک)

6. مهدی کارسلا (بلژیک - مراکش)

7. جرماینس جونز (آلمان - آمریکا)

8. سامان قدوس (سوئد - ایران)

9. تیاگو موتا (برزیل - ایتالیا)

10. والون بریشا (نروژ - کوزوو)

 

انتهای پیام/

نظر شما