شناسهٔ خبر: 29386409 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

بوم‌گردی یکی از راه‌های ارزان و کم خرج برای رونق گردشگری/

۳۸هزار اقامتگاه بوم‌گردی نیاز گردشگری/ هر گردشگر معادل ۳۰بشکه نفت

نصر: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ورود هر گردشگر به ایران معادل فروش ۳۰ بشکه نفت است، گفت: تا زمانی که پای بخش خصوصی به بوم‌گردی باز نشود، رشد و رونق آن لاک‌پشتی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل ازفارس، محمداسماعیل سعیدی با بیان  اینکه ورود هر گردشگر به ایران معادل فروش 30 بشکه نفت است، اظهار داشت: با توجه به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی منحصربه‌فرد در ایران صنعت گردشگری می‌تواند بهترین جایگزین برای درآمدهای نفتی باشد، اما موانع بسیاری بر سر راه رشد گردشگری وجود دارد این در حالی است که تحریم‌ها به غایت خود رسیده‌اند، از این رو باید به رونق گردشگری را سرعت بخشید.  

بوم‌گردی یکی از راه‌های ارزان و کم خرج برای رونق گردشگری

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بوم‌گردی یکی از راه‌های تقریبا ارزان و کم خرج برای رونق گردشگری است اما به گفته مسوولان اکنون صرفاً 600 واحد بوم‌گردی در سراسر کشور وجود دارد درحالی که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به 2 هزار واحد برسند.

واحدهای بوم‌گردی در بسیاری از شهرها فرمالیته است

وی افزود: واحدهای بوم‌گردی در بسیاری از شهرها فرمالیته است، چراکه بخش خصوصی و مردم هنوز به آنها دسترسی پیدا نکرده و فقط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تابلوی بر سر برخی از خانه‌ها با این عنوان زده‌ است، بنابراین آمار 600 واحد نیز چندان قابل اتکاء نیست.

سعیدی، معتقد است تا زمانی که پای بخش خصوصی به مسئله بوم‌گردی باز نشود حرکت در این مسیر کاملاً لاک‌پشتی خواهد بود، اضافه کرد: معافیت از  مالیات و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی ازجمله اقداماتی است که دولت باید در  مسیر رونق بوم‌گردی انجام دهد.

ایران به ۳۸هزار اقامتگاه بوم‌گردی نیاز دارد اما اکنون فقط 600 اقامتگاه دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانند موتور محرک پیشبرد صنعت گردشگری باشند، اظهار کرد: این در حالی است که ایران ۳۸هزار اقامتگاه بوم‌گردی نیاز دارد و در برنامه ششم توسعه احداث ۲هزار از این نوع اقامتگاه‌ها پیش‌بینی شده است، از این رو باید دید دولت تا چه حد قصد حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما