شناسهٔ خبر: 29386350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران:

دفاع مقدس، آزمونی بزرگ برای پیشبرد اسلام بود

قزوین – ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: دفاع مقدس، آزمونی بزرگ برای پیشبرد اهداف اسلام بود که ملت ایران به خوبی از عهده آن برآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در اجلاسیه نهایی کنگره سه هزار شهید استان قزوین افزود: دفاع مقدس اقدام بزرگی برگرفته از آموزه‌ های رحمانی بود و توانست زمینه حضور اندیشه اسلامی را در مدیریت دینی فراهم و تثبیت کند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دفاع مقدس زمینه حضور اندیشه دینی در مدیریت کشور را ایجاد و تثبیت کرد، گفت: تمام نظریه های استکباری با دفاع مقدس فرو ریخت و کارآیی دلارهای نفتی آمریکا خنثی شد.
وی اظهار داشت: نظام اسلامی از یک دانایی مبتنی بر آموزه های دینی و قرآنی برخوردار است که با بهره گیری از فقیهی عادل، مدبر و متفکر توانست اقتدار خود را برای پیروزی بر نظام سلطه تثبیت کند.
ابوترابی فرد با اشاره به 2 حرکت متفاوت و متضاد درآغاز انقلاب اسلامی ،افزود: حرکت اول با مدیریت نظام سلطه و مزدوران آنها در منطقه مثل صدام شکل گرفت که آغاز جنگ گسترده در هزار و 200 کیلومتری ایران اسلامی بود و به پندار بسیاری از صاحب نظران می رفت تا به فروپاشی انقلاب اسلامی منجر می شد اما دلاورمردی رزمندگان اسلام و جانفشانی شهدا و مقاومت مردم چنین نشد.
وی اظهار داشت: حرکت دوم با مدیریت و فرماندهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و حضور ملت ایران، پیشتازی ایثارگران، ارتش، سپاه انقلاب و بسیج افتخارآفرین شکل گرفت که کاملا تبیین کننده کارنامه و شناسنامه جمهوری اسلامی است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به دلایل پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: اتکا به مکتب اسلام و عقبه دینی در دفاع مقدس، باور به رهبری ولایت فقیه و جنگ با تمام وجود موجب شد حماسه های بزرگی خلق شده و صحنه های زیبایی از ایثار و شهادت آفریده شود.
ابوترابی فرد تصریح کرد: امروزه دنیا با همه وجود به توانمندی و ظرفیت ایران اسلامی اعتقاد پیدا کرده است زیرا تجربه جنگ تحمیلی و رشادت ها و دلاوری های شهدا، ایثارگران و آزادگان پیش روی آنها قرار دارد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اندیشه انقلاب اسلامی توانست جبهه مقاومت اسلامی را خلق کند، گفت: امروز در لبنان، عراق، سوریه و یمن اندیشه انقلاب اسلامی مردم را به مسیر مقاومت رهنمون کرده و مانع پیروزی استکبار و ایادی آنها در منطقه شده است.
وی افزود: امروز دشمن در برابر رشادت ها و ایستادگی های فرزندان غزه وادار به تسلیم شده است و کارشناسان نظامی هشدار داده اند که اگر جنگ افروزی آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه یاید به نابودی آنها ختم می شود.
این مسئول با اشاره به شایسته سالاری مبتنی بر اندیشه دینی برای عبور از مشکلات، افزود: امروز برای برون رفت از مشکلات اجتماعی باید راهکار دفاع مقدس را پیشه کنیم و شایسته سالاری مبتنی بر اندیشه دینی و مدیریت جهادی راه نجات کشور است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: باید مدیریت کشور با اعتقاد راسخ به ارزش ها، تکیه به جوانان عالم، دلسوز و متعهد برای حل مشکلات اقدام کند و از مانع تراشی ها و تهدیدهای دشمنان هراسی به خود راه ندهد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئولیت پذیری ها باید برای خدمت بیشتر به مردم باشد، افزود: باید همه مسئولان و مدیران برای شناختن بهترین و صالح ترین افراد برای گره گشایی از مردم اقدام کرده و رفع فقر از جامعه اسلامی را در صدر برنامه های خود قرار دهند.
وی با اشاره به دستاوردهای کنگره ملی شهدای استان قزوین، اضافه کرد: فهم و درک منطق شهدا با الهام از اندیشه الهی یکی از دستاوردهای این کنگره است که امیدواریم با وحدت کلمه، تکیه به راه شهدا و سپردن مسئولیت ها به افراد مومن شاهد عملیاتی شدن آن و عبور از مشکلات باشیم.
6101*3013

نظر شما