شناسهٔ خبر: 29386303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

10 هزار دانش آموز مازندرانی به راهیان نور اعزام می شوند

ساری - ایرنا - سرپرست ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران گفت که در سال تحصیلی جدید 10 هزار دانش آموز استان در قالب کاروان های راهیان نور به به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ عسگر مجیدی روز چهارشنبه در نشست خبری در ساری افزود: اعزام اردوی راهیان نور استان در 2 مرحله انجام می شود که مرحله اول آن فردا 25 آبان آغاز می شود.
وی توضیح داد : در این مرحله دانش آموزان دختر از 22 شهرستان استان در یک برنامه زمان بندی شده 20 روزه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور عزیمت خواهند کرد.
مجیدی با اعلام این که مرحله دوم برنامه اعزام دانش آموزان پسر اجرایی می شود، زمان آن را اول بهمن ماه اعلام کرد.
وی سفر هر کاروان را چهار روزه اعلام کرد و گفت که کاروان دانش آموزی راهیان نور مازندران امسال در اردوگاههای اندیمشگ و خرمشهر مستقر می شوند.
سرپرست ستاد راهیان نور سپاه کربلا بازدید از یادمان شلمچه، اروند، یادمان فتح المبین و مجموعه پالایشگاه آبادان را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای اردوی دانش آموزی راهیان نور استان اعلام کرد.
وی گفت که فعالیت های فرهنگی و کمیته ایمنی نیز قبل از اعزام فعال شده و پیش بینی های بخش بهداشت و درمان نیز صورت گرفته و تیم امدادی هم در طول مسیر همراه دانش آموزان خواهد بود.
مجیدی افزود: برای اعزام کاروان ها هم اتوبوس های مورد اطمینان برای سفر انتخاب شده است و با هدف بالا بردن ضریب امنیت سفر نیز حرکت اتوبوس ها از ساعت ۲۲ به بعد ممنوع می شود.
وی از پیش بینی برنامه های متنوع فرهنگی برای کاروان های دانش آموزی راهیان نور خبر داد و گفت: از جمله برنامه ها پیش بینی برگزاری رزمایش با هدف تخلیه هیجانات دانش آموزی در ارودگاه شهید باکری و همچنین برگزاری یادواره ها همراه با کارهای نمایشی است.
استان مازندران بیش از 10هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم ایران اسلامی کرده است .
7335/1654

نظر شما