شناسهٔ خبر: 29385837 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

فیگو: مودریچ شایسته بردن جوایز فردی است؛ مسی؟ وقتی سطح تیمی پایین‌تر باشد، بردن جام جهانی سخت‌تر می‌شود

حسین بیجاری

در سال 2018، هافبک کروات لوس بلانکوس به این تیم کمک کرد تا سومین قهرمانی متوالی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و هم چنین با پیراهن تیم ملی کشورش، به فینال جام جهانی روسیه رسید.

صاحب‌خبر -

طرفداری- لوئیس فیگو معتقد است که هافبک رئال مادرید و تیم ملی کرواسی به شایستگی برنده ارزشمند جایزه بهترین بازیکن سال 2018 از نگاه سایت گل است.

به گزارش سایت گل، لوکا مودریچ این جایزه را دو روز پیش (سه شنبه)، بالاتر از کریستیانو رونالدو و محمد صلاح برنده شد. سال 2018 برای این هافبک کروات فوق العاده رقم خورد و او توانست سومین قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا و راهیابی به فینال جام جهانی روسیه را تجربه کند.

فیگو، ستاره سابق رئال مادرید، در مورد عملکرد این ستاره کروات گفت:

او یکی از بازیکنانی است که مشخصا شایستگی جوایز فردی را دارد. این جوایز سلیقه‌ای است، اما بدون شک او فصل فوق العاده ای را داشته است. مودریچ با عملکرد خود در تیم ملی کرواسی و باشگاه رئال مادرید، تفاوت ها را رقم زد. به همین دلیل است که می گویم او شایستگی کسب این جایزه را دارد. من در مادرید زندگی می کنم. با وجود اینکه ما هم بازی نکردیم، در یک مکان و کنار افراد مشابه زندگی می کنیم. او انسان بزرگی است. اینکه او امسال جوایز زیادی را کسب کرده است، من را خوشحال می کند.

لیونل مسی نیز سال 2018 را به خوبی پشت سر گذاشت و توانست قهرمان لالیگا و جام حذفی اسپانیا شود و این فصل را نیز به خوبی آغاز کرده است، اما در مرحله یک هشتم جام جهانی روسیه با پیراهن آرژانتین مقابل فرانسه حذف شد.

فیگو معتقد است انتقاداتی که از تفاوت عملکرد مسی در تیم ملی آرژانتین و باشگاه بارسلونا می شود، بی انصافی است. او در این زمینه گفت:

هم تیم های او، برنامه تاکتیکی دو تیم و حریفان شان یکسان نیستند. وقتی کیفیت تیم پایین بیاید، برای یک بازیکن قهرمانی در تورنمتی مانند جام جهانی سخت تر می شود. او می تواند برای یک یا دو بازی، تفاوت را رقم بزند، اما بدون داشتن کیفیت بالای تیمی، بردن جام سخت است. من فکر می کنم که بین کیفیت تیم باشگاهی و ملی او، تفاوت بزرگی وجود دارد و این شرایط متفاوت روی عملکرد او تاثیر می گذارد.

نظر شما