شناسهٔ خبر: 29385309 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صنعت بیمه | لینک خبر

پنجمین روز ریزش‌ بورس آمریکا با دلایل سیاسی

صاحب‌خبر -
صنعت بیمه -بلومبرگ اعلام کرد کاهش ارزش بورس بازارهای آمریکا برای پنجمین روز متوالی به دلیل چالش سیاسی ترامپ با دموکرات‌ها اتفاق افتاد.

به گزارش بلومبرگ، ارزش سهام بازارهای بورس آمریکا برای پنجمین روز متوالی کاهش یافت چرا که سرمایه‌گذاران در سه راهی تجارت، رشد اقتصادی و بحث‌های سیاسی داخلی درمانده‌اند. ظاهرا تاثیر درگیری‌های سیاسی بر منفی شدن بازار بورس تاثیرگذارتر بوده است.

شاخص S&P پس از آنکه مقامات اصلی دموکرات درباره عقب‌نشینی از «نفتا» و کاهش فروش اپل از دولت ترامپ انتقاد کردند به کمترین میزان دو هفته گذشته رسید.

پیش از این ارزش سهام اپل 5 درصد سقوط کرد و این شرکت آمریکایی 40 میلیارد تومان ارزش خود را تنها در یک روز از دست داد. ارزش سهام اپل پس از آن سقوط کرد که برخی شرکت‌های تامین کننده قطعات این شرکت نسبت به کاهش سود خود هشدار دادند.

موضوع عقب‌نشینی ترامپ از قراداد نفتا این است که ترامپ در کمپین‌های نفتی از قرارداد تجارت آزاد موسوم به نفتا با مکزیک به شدت انتقاد کرد و در دوران ریاست جمهوری نیز آن را معلق گذاشت. اکنون با عقب‌نشینی از موضع خود مذاکرات را برای برقرار این قرارداد از سر گرفت.
دموکرات‌ها این اقدام ترامپ را عقب‌نشینی از موضع قبلی تعبیر کرده و به عنوان سرنخی برای به انتقاد کشیدن دولت ترامپ بدست گرفته‌اند.




منبع:فارس

برچسب‌ها:

نظر شما