شناسهٔ خبر: 29385187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر یزد:

تئاتر « آزادراه» کانون های فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) یزد، کاری فاخر در جهت پیوند دین و هنر است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به فعالیت های هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد گفت: تئاتر « آزادراه» کانون های فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) یزد، کاری فاخر در جهت پیوند دین و هنر است.

صاحب‌خبر -

غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به برگزاری برنامه های دینی در قالب فعالیت های فرهنگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد گفت: ما همیشه شاهد جدایی بین هنر و افراد متدین و مساجد بوده ایم که خوشبختانه به تدریج این در حال از بین رفتن است و به ارزش هنر، احیای دین، اخلاق، معنویت و رسیدن به خدا پی می بریم.

وی افزود: فرهنگسرا که ما می ساختیم نمی توانست رنگ و بوی معنویت و عبادت داشته باشد ولی کم کم به این سمت امدیم و کانون فرهنگی هنری مساجد اوج این مطلب است که مساجد را پایگاه هنر می کند و این خیلی ارزشمند است که دین در قالب هنر بیان شود و ارزش های دینی و مفاهیم ارزشی در قالب هنر بیان شود، ماندگارتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: خوشبختانه این اتفاق در جامعه ما افتاده است و این تئاتر « آزادراه» که کاری از کانون های فرهنگی هنری بود، تاثیر گذار و هنرمندانه بود و نقش هنرمندان و موسیقی به خوبی ارائه شده بود.

سفید خاطرنشان کرد: این که تئاتری بتواند جاذبه مردمی داشته باشد بسیار مهم و اثر گذار است که این کار خوبی است که در یزد اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: پیوند هنر و مسائل مذهبی به زبان هنر ارزشمند است و ارائه مفاهیم دینی در قالب هنر بسیار می تواند اثرگذار باشد.

نظر شما