شناسهٔ خبر: 29384328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از نیروگاه خورشید شهید حججی در مشهد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:تاسیس نیروگاه خورشیدی که به منظور بهینه سازی کاهش مصرف انرژی باید در کشور توسعه یابد.

صاحب‌خبر -
رونمایی از نیروگاه خورشیدی در مجموعه موقوفه عبدالله رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم افتتاح رسمی نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ کیلوواتی موقوفه عبدالله رضوی با گرامیداشت دهه‌ی وقف گفت: تاسیس این پروژه علمی کار بسیار موفق آمیزی بوده است که با توجه به آفتاب زیاد ایران امیدواریم که این پروژه‌های علمی درکشور توسعه یابد و باعث کاهش مصرف انرژی گردد.

وی درباره‌ی برنامه‌های اوقاف افزود: امیدواریم که برنامه‌های اوقاف در زمینه موقوفات افزایش پیدا کند و سازمان امور خیریه باید نسبت به وقف توجه بیشتری داشته باشد و نظارت دقیق تری را انجام دهد.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت  در زمینه وقف علمی تصریح کرد: ما با معاونت محترم فناوری علمی جلسه‌ای مبنی بر توسعه صندوق مشترک داشتیم تا بتوانیم که از پروژه‌های علمی کشور و اختراعات حمایت کنیم.


مشهد با مصرف ۱۵۳۸ مگابایت بالاترین مقام مصرف انرژی در کشور


اسماعیلی مهندس ناظر پروژه نیروگاه خورشیدی مجموعه موقوفه عبدالله رضوی در این همایش گفت: پیک مصرف انرژی در شهر مشهد ۱۵۳۸ مگابایت است که ما درکشور مقام اول را داریم.

وی در ارتباط مزایا‌های این نیروگاه خورشیدی افزود: هر یک کیلو وات انرژی الکتریکی ۷۰۰ کربن تولید می‌کند وباعث آلودگی هوا می‌شود و اکنون جهان به این نتیجه رسیده است که استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی هم مقرون به صرفه‌تر است و هم تاثیرات زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ کیلو وات شهر مشهد با استفاده از تولیدات داخلی ساخته شده که سالانه ۱۸۰ کیلو وات برق تولید می‌کند؛ و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

یوسفی مدیر موقوفه عبدالله رضوی درباره این مجموعه گفت: تمام کار‌های این مجموعه عام المنفعه می‌باشد.

وی درمورد اقدامات این سازمان افزود: در مدرسه موقوفه عبدالله رضوی ۱۷۰۰ دانش آموز یتیم در حال تحصیل می‌باشند و همچنین این مدرسه در سال ۱۳۹۳ در طرح تعالی مدیریت کیفیت رتبه اول را به دست آورد و همچنین درمان مردم به صورت رایگان و اجرای طرح اطعام در محرم سایر برنامه‌های این مجموعه موقوفه است.

در آخر این مراسم رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از بیمارستان و سایر قسمت‌های مجموعه موقوفه عبدالله رضوی بازدید کرد.

انتهای پیام //ن. ط

برچسب‌ها:

نظر شما