شناسهٔ خبر: 29384129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از سایت جامع آرامستان همدان

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان از بهره برداری سایت جدید جامع آرامستان همدان تا چند ماه آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهره برداری از سایت جامع آرامستان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محراب قیاسوند مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان گفت: طرح سایت جامع آرامستان همدان با 2 سالن تطهیر، سردخانه، نمازخانه و دفتر پزشکی قانونی 90 درصد پیشرفت دارد و تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی  بیان کرد: این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و 80 متر مربع ساخته می شود و برای ساخت، تجهیز و راه اندازی آن، 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان اظهار داشت: حسینیه سیدالشهدای باغ بهشت نیز با یک هزار و 800 متر مربع و 3 میلیارد و 500 میلیون ریال تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

قیاسوند عنوان کرد: نزدیک به پنج هزار حفره قبر برای پدافند غیرعامل آماده شده است تا در مواقع حوادث غیرمرقبه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از سه هزار حفره قبر آماده سازی شده است.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان قیمت هر حفره قبر را بین هشت میلیون ریال تا 9 میلیون و 500 هزار ریال دانست و تاکید کرد: این قیمت توسط کارشناسان دادگستری قیمت گذاری شده است و در مقایسه با سایر استانهای همجوار قابل قیاس نیست.

قیاسوند با بیان اینکه پیش فروش و رزرو قبر از سال 1379 در آرامستان باغ بهشت متوقف شده است، اظهار داشت: قبرهای دو طبقه بدون هیچگونه تضمینی برای خانواده متوفی در نظر گرفته می شود.

وی اضافه کرد: برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و جانبازان تخفیف بین 20 تا 30 درصد در نظر گرفته شده است و هر حفره قبر برای والدین شهدا نیز رایگان است.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان گفت: مساحت کل آرامستان 106 هکتار است که با 26 دوربین مداربسته کلیه محوطه و اتاق ها، توسط کاربر کنترل می شود.

وی عنوان کرد: 6 دستگاه خودرو حمل میت به روز با حمایت بخش خصوصی به ناوگان آرامستان اضافه شد.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان گفت: چندین «کیوسک وب» در آرامستان نصب می شود تا شهروندان بتوانند با استفاده از آن و وارد کردن کدملی یا نام اموات خود به این نرم افزار دسترسی پیدا کنند.

قیاسوند افزود: با ساخت 18 چشمه سرویس بهداشتی در سال 97 ، تعداد چشمه های سرویس بهداشتی در آرامستان باغ بهشت به 58 عدد افزایش یافت.

وی با اشاره به کاشت 400 اصله درخت اظهار داشت: برای ایجاد فضایی مناسب در آرامستان نزدیک به یک هزار و 200 متر جدول کشی، توسعه فضای سبز و نصب روشنایی معابر صورت گرفت.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان گفت: به دلیل آب و هوای کوهستانی و سردسیری همدان، پس از گذشت 50 سال از احداث آرامستان همدان هنوز برخی از استخوان ها باقی مانده است و به خاک تبدیل نشده است.

قیاسوند عنوان کرد: مداحان حاضر در آرامستان ساماندهی شده اند و با حکم دادستان ارازل اوباش این منطقه جمع آوری می شوند.

وی تاکید کرد: آرامستان همدان تا 15 سال آینده مشکل قبر ندارد و برای قبرهای پس از آن باید برنامه ریزی کرد.

گفتنی است؛ آرامستان باغ بهشت در سال 1344 به همت آیت الله العظمی آخوند ایجاد شد و از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 150 هزار نفر از اموات شهرستان همدان و 2 هزار و 200 شهید گلگون کفن در این آرامستان آرمیده اند.

انتهای پیام/د.ا

سایت جامع آرامستان همدان بهره برداری می شود

نظر شما