شناسهٔ خبر: 29383507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

FATF یک بهانه با عنوان مبارزه با پولشویی است

محمدحسن قدیری ابیانه در ارومیه گفت: FATF یک بهانه با عنوان مبارزه با پولشویی و شناسایی راه‌های دور زدن تحریم‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارشخبرگزاری شبستان از ارومیه، محمدحسن قدیری ابیانه، عضو شورای بینالملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در سخنرانی عصر دیروز خود در سالن دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، با بیان اینکه  FATF یک بهانه با عنوان مبارزه با پولشویی و شناسایی راههای دور زدن تحریمها است، گفت: با توجه به اینکه ظریف از وجود پولشویی در کشور سخن می گوید باید توجه کند راه مبارزه با پولشویی امضای این لایحه نیست و  هدف آنها از این لایحه شناسایی راههای دور زدن تحریمها است.

 

وی افزود: مردم کشور عزیزمان سوال های زیادی درمورد مشکلات اقتصادی، پول های حاصل از فروش نفت، بیشتر بودن میزان یارانه پرداختی به مردم در کشورهای حوزه خلیج فارس و یا اینکه چرا برخی کشورهای بدون منابع خدادادی وضعیت اقتصادی بهتری از ایران دارند، سوالات عمده و مهم مردم است که باید به اینها پاسخ صریحی داده شود.

 

عضو شورای بینالملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه مردم با تکیه بر طرز فکر و برداشت های خود جواب این سوالات را اینگونه میدهند ، اظهار کرد: پاسخ مردم به این سوالات  عدم مدیریت خوب در ایران، بیداد کردن اختلاس و دزدی در کشور است  و با داشتن چنین تفکر و طرز فکری به فکر سبقت  گرفتن از یکدیگر هستند و تصورات خود را بر دزد و اختلاسگر بودن همه مدیران بالادستی می دانند.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه درآمد هر ایرانی از نفت ماهانه ۱۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: درکشور عزیز ما  ایران به طور کلی مردم از اقوام، مذاهب و اقشار مختلف فکرهای متنوعی دارند که حقشان در کشور پایمال می شود و در حال حاضر ۴ میلیون بشکه سهمیه نفت ایران در اوپک وجود دارد که ۲ میلیون و ۳۰۰ بشکه آن صادر شده و بقیه آن در پالایشگاههای کشور صرف می شود  و طبق بودجه ۹۷ درآمد نفت ایران برای هر نفر امسال ۱۰۰ هرار تومان در ماه است.

 

دشمنان با تبلیغات گسترده به راحتی پیامهای خود را به مردم ایران منتقل میکنند

 

این مسوول بیان کرد: تبلیغات رسانهای در کشور ما ضعیف است و دشمنان با تبلیغات گسترده به راحتی پیامهای خود را به مردم ایران را به هرصورتی که بخواهند منتقل میکنند و مردم ایران به دلیل حفظ محور بودن، به جای تحقیق و پژوهش کردن  هر حرفی را که از طریق تبلیغات بشنوند باور کرده و قضاوت درستی را انجام نمیدهند.

 

 وی تاکید کرد:  یکی از مهارتهای زندگی فکر کردن است و مردم باید توجه و دقت کنند که  هر عدد و ارقامی را بدون بررسی نباید قبول کرد و از دولتباید مطالبهگری کرد.

 

قدیریابیانه با تاکید بر اینکه بالا رفتن نارضایتی عمومی زمینه اغتشاش را در کشور فراهم میکند، افزود: باید جلوی اختلاس و دزدیها در کشور گرفت درغیر اینصورت نارضایتی عمومی افزایش می یابد.

 

عضو شورای بینالملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار کرد: دولت باید زمینههای اشتغال را فراهم کند و یکی از این زمینهها استفاده از ظرفیت دانشگاهها است و باید دولت از این ظرفیت ها با تمام توان خود استفاده کند.

 

 این مسوول در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه تجزیه و سرنگونی حکومت ایران هدف اصلی آمریکا است، خاطر نشان کرد: آمریکا برای بقای خود به نفت منطقه و ایران احتیاج دارد و آمریکا تمام توان خود را  برای سرنگونی حکومت ایران و تسلط کامل به نفت منطقه انجام داده و بدلیل عدم توانایی نظامی مقابله با ایران از طریق فشار و تحریم می خواهد به این اهداف شوم خود برسد  و تجزیه ایران جز مهمترین اهداف آمریکا است.

نظر شما