شناسهٔ خبر: 29383140 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

فرمانده کل سپاه:

سردار جعفری: ۵ نفر از مرزبانان ایرانی آزاد شدند

صاحب‌خبر -
۵ نفر از مرزبانان ربوده شده میرجاوه آزاد شدند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام آزادی ۵ مرزبان ایرانی در پاکستان گفت: امید زیادی به آزادی تمام گروگان‌ها داریم.

به گزارش ایسنا، سردار جعفری در نشست با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای آزادی مرزبانانی که در میرجاوه به گروگان گرفته شده‌اند، گفت: تاکنون ۵ یا ۶ نفر آزاد شده‌اند و قرار است نیروهای پاکستانی آن‌ها را به کشورمان تحویل دهند.

وی ادامه داد: نیروهای تروریستی خواهان آزادی تعدادی از نیروهای خود در کشور ما هستند؛ برای همین تمامی گروگانها را آزاد نکردند با این حال جمهوری اسلامی و دولت پاکستان ضمن رد درخواست‌های آنها تلاش‌های خود را برای آزادی تمامی گروگان‌های ایرانی دارند.

وی تأکید کرد: این تلاش‌ها زمان بر است اما نگران نباشید چون به فضل خداوند متعال امید زیادی برای آزادی آنها داریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان قزوین در پنجمین و آخرین روز از فعالیت خود میزبان خانواده معزز شهدا و ایثارگران اظهار کرد: باید تلاش کنیم اثرات و پیامدهای تعیین‌کننده این حرکت بزرگ که شهیدان پرچم‌دار آن به‌عنوان نیروهای خط‌شکن هستند را درک کرده و در این مسیر حرکت کنیم.

وی افزود: اگر به اهمیت جهاد و شهادت پی برده و در فرهنگ، قاموس و منطق شهادت همین اعتبار وجود داشته باشد هیچ قدرتی نخواهد توانست بر جمهوری اسلامی فائق بیاید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه طبق تأکیدات مقام معظم رهبری اقتدار و هیمنه آمریکا رو به زوال و افول است، تصریح کرد: آمریکای امروز به‌مراتب ضعیف‌تر از آمریکای چهار دهه قبل است، آمریکای قبل هیچ غلطی نتوانست بکند دیگر از این آمریکای روبه‌زوال رفته چه انتظاری است.

وی عنوان کرد: همه مصیبت و عزای آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از این است که نه تنها ملت ایران از تحت‌الحمایت آمریکا خارج شده بلکه دیگر کشورها و ملت‌ها را نیز به خروج از سلطه جباران توصیه و دعوت می‌کنند.

جعفری بیان کرد: جوهره اصلی انقلاب اسلامی که بر مبنای اسلام ناب محمدی شکل گرفته شهیدان هستند که خوشبختانه یاد آن‌ها در جامعه روزبه‌روز زنده‌تر می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: با نگاهی گذار به تاریخ انقلاب اسلامی و بررسی حوادث می‌توانیم این ادعا را ثابت کنیم که این اسلامی با اقتدار ایستاده است و تاریخ ۴۰ ساله ما پر از شسکت‌های متعدد آمریکا در برابر عزم ملت ایران است.

وی افزود: حمله طبس، جنگ ۸ ساله، اتفاقات مختلف دهه ۷۰، فتنه ۸۸، تحریم‌های هسته‌ای، گسترش تروریست‌ها در منطقه و حمایت از داعش همه جزو توطئه‌های استکبار علیه ملت ما بود که با مقاومت و ایستادگی ملت ایران شکست خورد.

جعفری ادامه داد: یکی از کارشناسان غربی گفته بود آمریکایی‌ها در عراق سه بر صفر از ایران شکست خوردند، آن‌ها با همه توان خود به عراق آمدند اما چیزی به‌جز شکست سیاسی و نظامی نصیبشان نشد.

وی گفت: با اینکه غربی‌ها به‌دنبال بازگرداندن تحریم‌ها هستند اما اظهار عجز کارشناسان آمریکایی نشان می‌دهد آن‌ها رو به شکست بوده و به گفته مقام معظم رهبری در حال افول هستند با این اظهارات برخی هنوز به این باور نرسیده‌اند که ایران به عزت رسیده و دشمن در حال نابودی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: این شکست‌های پی‌درپی دشمن و پیروزی‌های ایران را باید به‌خوبی باور کنیم و ایمان خود را راسخ‌تر کرده و بدانیم این دستاوردهای بزرگ حاصل خون شهیدان و ایثارگری آن‌هاست.

وی اظهار کرد: شهدا امروز به الگو و اسوه‌های جامعه ما تبدیل شده‌اند و جوانان راه شهدا را به‌خوبی درک کرده و پیام آن‌ها را شنیده‌اند.

جعفری تأکید کرد: ماهیت جمهوری اسلامی ایران حق و ماهیت آمریکا باطل است و این دو همیشه در تقابل با هم هستند، آمریکا رژیمی است که بر اساس خوی استکباری و تبعیض نژادی شکل گرفته و بی‌رحمانه با اقدامات و حرکاتی که این اهداف را به خطر می‌اندازد مقابله می‌کند؛ ایران اسلامی منافع این کشور را به خطر می‌اندازد بنابراین آن‌ها همیشه به‌دنبال سرکوب ایران هستند.

وی در پایان تصریح کرد: فلسفه انقلاب اسلامی مبارزه با نظام سلطه است و این محور اصلی سیاست خارجی ما است، ما تا آخرین نفس و تا آخرین نفر برای حفظ ارزش‌های دینی و مکتبی خود تلاش خواهیم کرد.

نظر شما