شناسهٔ خبر: 29383033 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرضیه جدید ترامپ برای توجیه شکست برخی نامزد‌های حزب جمهوری‌خواه در انتخابات کنگره

رئیس‌جمهور آمریکا بار هم فرضیه‌ای جدید را در خصوص علت شکست برخی نامزدهای حزب جمهوریخواه در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

ترامپ: رای‌دهندگان با تغییر لباس باعث شکست نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات کنگره شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته مدعی شد نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات هفته گذشته کنگره برخی حوزه‌های مهم را به علت آنکه برخی رای‌دهندگان با تغییر لباس مجددا در رای‌گیری شرکت کردند، از دست دادند.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با دیلی کالر رای‌دهندگان غیرقانونی را مسئول شکست برخی نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات هفته‌ گذشته کنگره این کشور دانست. این ادعای ترامپ بر این اساس مطرح شد که برخی رای‌دهندگان آمریکایی پس از شرکت در رای‌گیری، به منزل یا به داخل ماشین‌شان برگشته، لباس‌های خود را عوض کرده و دوباره به محل رای‌گیری برمی‌گشتند.

ترامپ به دیلی کالر گفت: جمهوری‌خواهان برنده نشدند و علتش نیز رای‌دهندگان غیرقانونی بودند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: در برخی موارد آنها به ماشین خود برگشتند، کلاه دیگری می‌پوشیدند، لباس دیگری می‌پوشیدند و به محل رای گیری برگشته و دوباره رای می‌دادند. آنچه که در جریان است واقعا یک فضاحت است.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر این ادعا را مطرح کرد که شهروندان این کشور باید برای خرید مواد غذایی نیز به کارت شناسایی نیاز داشته باشند. ترامپ در روزهای پس از پایان انتخابات کنگره بارها مقامات ایالت فلوریدا را برای تلاش برای شمارش مجدد آرا در انتخابات سنا مورد انتقاد قرار داد. یک مقام ارشد ایالت فلوریدای آمریکا چند روز پیش دستور داد آرای انتخابات سنا در این ایالت بازشماری شود. این تصمیم در بحبوحه اتهامات نامزدها درباره تقلب در انتخابات، گرفته شد.

نشریه آمریکایی هیل به تازگی با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود فاش کرد مقامات وزارت امور داخلی ایالت فلوریدا چند روز پیش، بی‌سروصدا اسناد مربوط به تقلب در انتخابات این ایالت را برای دادستان‌های فدرال ارسال کرده‌اند.

در انتخابات اخیر کنگره آمریکا، دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان با کسب ۲۱۹ کرسی اکثریت را در دست گرفتند و  جمهوری‌خواهان نیز ۱۹۳ کرسی را به دست آوردند. در مجلس سنا نیز حزب جمهوری‌خواه با ۵۲ کرسی کنترل این مجلس را در دست گرفته و دموکرات‌ها ۴۵ کرسی را در اختیار گرفتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما