شناسهٔ خبر: 29382673 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رسانه ژاپنی: آمریکا شریک جنایات آل سعود در یمن است

پکن- ایرنا- یک رسانه ژاپنی آمریکا را شریک جنایات عربستان در یمن معرفی کرد و نوشت متاسفانه آمریکا سال ها است به بهانه مبارزه با القاعده، دستش به خون مردم یمن آلوده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ژاپن تودی روز پنجشنبه در مطلبی نوشت: سر و صدای زیادی درباره قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار مخالف آل سعود در کنسولگری عربستان در ترکیه شد اما به دلیل حمایت های آمریکا این موضوع در حال فراموشی است.
این گزارش با اشاره به همراهی آمریکا با عربستان در کشتار مردم یمن نوشت آمریکا نزدیک به 16 سال است از پهپادهای خود برای بمباران یمن استفاده کرده و از گذشته به بهانه مبارزه با القاعده حملات خود علیه این کشور را آغاز کرده است.
این گزارش می افزاید: مشخص نیست این کشور با این کار باعث چه تلفات سنگینی در یمن شده اما به هر حال تعداد زیادی از بی گناهان از جمله زنان و کودکان را به خاک و خون کشیده و داغدار کرده است.
گزارش ادامه می دهد: به دلیل آنکه نمی توان افراد کشته شده را احراز هویت کرد معلوم نیست تلفات دقیقا چقدر است اما گزارش های رسانه ای نشان می دهد که فقط در سال جاری میلادی 30 نفر در این بمباران ها کشته شده اند که از القاعده نبوده اند.
رسانه ژاپنی از بمباران پهپادهای آمریکایی در یمن به عنوان جنگی با تلفات پنهان علیه این کشور و ملت یمن یاد می کند و آن را یک فاجعه توصیف کرده است.
گزارش تصریح می کند که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به طور مشخص روی جنگ با پهپادها حساب زیادی باز کرده و در دو سالی که روی کار آمده نزدیک به 176 مورد از این حملات صورت گرفته در صورتی که در هشت سال دوران ریاست جمهوری اوباما فقط 154 سوتی پرواز پهپاد انجام شده است.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما