شناسهٔ خبر: 29382662 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستگیری اعضای باند جاسوسی عربستان در «الحدیدة» یمن +فیلم

دستگاه امنیتی یمن از دستگیری باند جاسوسی مهم ائتلاف سعودی در استان «الحدیدة» خبر داد و فیلمی از اعترافات سرکرده‌های این باند را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرویس‌های امنیتی یمن در استان «الحدیدة»، از دستگیری اعضای یک باند جدید مرتبط با دستگاه اطلاعاتی عربستان در این استان خبر دادند.

بخش اطلاع‌رسانی سرویس‌های امنیتی یمن نیز اعترافات برخی از اعضای این باند را که در ارتباط مستقیم با افسران حاضر در اتاق‌های عملیاتی در پایگاه «خمیس مشیط» عربستان بودند، منتشر کرد.

به نوشته پایگاه خبری «المسیرة»، یک مقام امنیتی اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی یمن، پس از انجام عملیات رصد اعضای این باند جاسوسی وابسته به ائتلاف سعودی که اطلاعات مربوط به جدیدترین تحولات مربوط به اماکن و تاسیسات مدنی و نظامی استان الحدیدة را به ائتلاف سعودی مخابره می‌کردند، آنها را دستگیر کردند.

وی افزود: اعضای این باند اعتراف کردند که از طریق برخی از مزدوران اطلاعات مربوط به تحرکات ارتش و کمیته‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کردند و آن را در اختیار ائتلاف سعودی می‌گذاشتند. آنها همچنین اذعان می‌دارند که برخی اهداف را در شهر «زبید» واقع در استان الحدیدة، مشخص می‌کردند و اطلاعات آنها را در اختیار ائتلاف متجاوز به یمن می‌گذاشتند و به این ائتلاف برای ارتکاب جنایات بیشتر در حق ملت یمن، کمک می‌کردند.

بخشی از اعترافات اعضای این باند فعال در شهر «زبید» از جمله رئیس این باند «منصور الاهدل» در ادامه می‌آید.

 

 

بر اساس این اعترافات، اعضای این باند در قبال دریافت مبالغی از ائتلاف سعودی، حاضر شده‌اند تا علیه ملت خود فعالیت کنند.

بر اساس این اعترافات، مجموعه فعالیت‌های این باند در چهار بخش تقسیم می‌شد. 1- بخش تک‌تیراندازی: به این ترتیب که شماری از تک‌تیراندازان فعال در این باند، نیروهای انصارالله را از پشت مورد هدف قرار می‌دادند و آنها را مجبور می‌کردند که به طرف جلو بروند و از جلو نیز نیروهای ائتلاف سعودی با آنها مقابله می‌کردند. 2- بخش دستگیری و پیگرد نیروهای انصارالله و نیز مخابره اطلاعات برای ائتلاف سعودی: این تیم علاوه بر مخابره اطلاعات به عربستان سعودی،  به محض نفوذ شماری از اعضای انصارالله به داخل شهر زبید، اطلاعات مربوط به آنها را جمع‌آوری می‌کرد و اقدام به زندانی کردن آنها می‌کرد.3- بخش پزشکی نظامی که وظیفه آن امدادرسانی و ارائه خدمات درمانی به شبه‌نظامیان زخمی همپیمان با ائتلاف سعودی بود. 4- پلیس زبید: ماموریت این بخش دستگیری اسرا و زخمی‌های انصاراالله برای استفاده از آنها به عنوان گروگان برای دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن؛ بود.

ائتلاف سعودی و اماراتی از هفته گذشته حملات شدیدی برای اشغال شهر بندری الحدیده واقع در ساحل دریای سرخ شروع کرده که همانند تلاش‌های این ائتلاف در چند ماه گذشته شکست خورده است.

در این حملات ائتلاف سعودی متحمل تلفات زیادی شده است که بنا بر اعلام ستاد کل نیروهای مسلح یمن بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای متجاوز کشته و شمار زیادی نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما