شناسهٔ خبر: 29382569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هفدهمین کنگره سالانه انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران در اصفهان برگزار شد

R41346/P1361/S6,51/CT7

هفدهمین کنگره سالانه انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان ایران به منظور تبادل اطلاعات جدید در حیطه سرطان‌های توپر و بیماری‌های خونی و درمان با سلول‌های بنیادی و آموزش مداوم گروه‌های هدف برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رئیس انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران صبح امروز در این مراسم با اشاره به سعی انجمن مدیکال انکولوژی در این دوره، اظهار داشت: این کنگره سعی دارد تا به تمام جنبه‌های سرطان شایع بپردازد و تبادل اطلاعات صاحب‌نظران به بهبود درمان بیماران، آموزش گروه‌های هدف و تقویت پژوهش کمک کند.

اردشیر قوام‌زاده افزود: رشته مدیکال انکولوژی و هماتولوژی در طی 35 سال تکامل خوبی داشته و جای خرسندی است که در حال حاضر بیش از 300 نفر در رشته مذکور در سطح کشور در حال خدمت رسانی به بیماران هستند.

وی تصریح کرد: به طور یقین این آمار تعداد کمی نیست و امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری را به بیماران ارائه دهیم.

ادغام دو رشته مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی در یک رشته در سال 61

در ادامه این کنگره، طالب آزرم با اشاره به رزومه فعالیت خود در رشته مدیکال انکولوژی و هماتولوژی، اظهار داشت: در سال 59 بعد از اتمام رشته داخلی با توجه به علاقه به رشته مدیکال انکولوژی و هماتولوژی، به بیمارستان امام خمینی ملحق شدم و در محضر استادان این رشته مدتی مشغول به کار شدم.

وی ادامه داد: پیشنهاد تصویب رشته مدیکال انکولوژی و هماتولوژی را به وزارت‌خانه دادم، بعد از مدتی یک استاد از خارج به دانشگاه علوم پزشکی تهران آمد و عهده‌دار مسئولیت مدیریت داخلی دانشگاه شد.

آزرم افزود: پیشنهاد تصویب این رشته را به وی دادم و با توجه به وسیع بودن رشته، سرانجام با تلاش‌های ایشان در سال 1361 این دو رشته با هم ادغام شد و در وزارتخانه به تصویب رسید.

این متخصص بیماری‌های خونی بزرگسالان با بیان اینکه در آن زمان امکانات کمی برای این رشته وجود داشت، گفت: با تلاش‌ای دیگر استادان به ویژه استاد قوام‌زاده، کتاب‌ها و مقالات شخصی آنها زیراکس گرفته شد و در اختیار دانشجویان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای رشته گوارش 160 نفر داوطلب و برای رشته انکولوژی و هماتولوژی علی‌رغم تبلیغات زیاد، 9 نفر ثبت نام کردند که 3 نفر گزینش و در نهایت یک نفر در حوزه فعال شد.

آزرم افزود: در سال 1362 فارغ التحصیل شدم و به اصفهان آمدم و طی 3 ماه فعالت در بیمارستان‌های اصفهان، متوجه شدم آگاهی چندانی وجود ندارد.

متخصص هماتولوژی بزرگسالان با بیان اینکه آسایشگاه امید اصفهان بهترین گزینه برای تاسیس مرکز هماتولوژی است، گفت: این آسایشگاه برای بیماران در حال احتضار تهیه شده بود که پزشک عمومی هفته‌ای دو بار از بیماران ویزیت می‌کرد.

وی ادامه داد: بعد از صحبت با هیات رئیسه خیریه، رئیس دانشگاه، اجازه شفاهی همکاری 3 ماهه در این مکان متخصصان این حوزه داده شد، با گذشت مدتی و رفت و آمد پزشکان و پرستاران در این آسایشگاه، شورایی تشکیل شد و این مکان به نام بیمارستان سیدالشهدا تغییر نام پیدا کرد و امروز این مرکز با حضور پزشکان و پرستاران این بخش به بیماران ارائه خدمات می‌کند.

به گزارش تسنیم؛ هفدهمین کنگره سالانه انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان ایران امروز و فردا در هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ن

نظر شما