شناسهٔ خبر: 29382461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

واکنش هنیه به تصمیم خصمانه آمریکا علیه العاروری

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس "تصمیم آمریکا در قرار دادن نام صالح العاروری از رهبران این جنبش در فهرست به اصطلاح تروریسم را تعدی و تجاوزگری آشکار علیه ملت فلسطین دانست.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس "تصمیم آمریکا در قرار دادن نام صالح العاروری از رهبران این جنبش در فهرست به اصطلاح تروریسم را تعدی و تجاوزگری آشکار علیه ملت فلسطین دانست.

به گزارش شبکه الاقصی، اسماعیل هنیه در سخنانی تصریح کرد: درحالی که اشغالگران جنایت مرتکب شده و ساختمان‌های مسکونی و مقر‌های غیرنظامی در نوار غزه را بمباران می‌کنند و همه معاهدات و منشور‌های بین المللی و سازمان ملل را نقض می‌کنند؛ آمریکا نام برادر مجاهد صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس را در فهرست به اصطلاح تروریسم قرار داد و برای کسی که اطلاعاتی درباره وی بدهد، جایزه مالی تعیین کرد.

وی تاکید کرد: این جانبداری رژیم غاصب در چارچوب سیاست آمریکا است که به حق ملت فلسطین در قدس و بازگشت به خانه و کاشانه خویش و داشتن دولت خود تعدی کرده است و بیانگر نادیده گرفتن اراده ملت فلسطین و جنبش حماس در انتخاب رهبران خود است که به حقوق و اصول ثابت ملت فلسطین پایبند هستند.

هنیه گفت: این تصمیم آمریکا بیانگر جایگاه رهبری و نمادین العاروری و میزان ناراحتی اشغالگران از نقش آفرینی‌های ملی و استواری مواضع وی در قبال مسائل و حقوق ملت فلسطین و تاثیر سیاسی و ملی وی در داخل کرانه باختری یا در درون زندان‌های اشغالگران است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: این تصمیم ظالمانه آمریکا و توصیف‌های باطل آن و تصمیمات گذشته آمریکا در قبال دیگر رهبران جنبش مجاهد حماس یا سایر نیرو‌های مقاومت ملی فلسطین یا نیرو‌های مقاومت در منطقه باعث نخواهد شد که ما از طرح مقاومت و آزادسازی سرزمین یا برعهده داشتن نمایندگی ملت و جنبش خود و تداوم نقش آفرینی‌های رهبری خود و تلاش برای آزادسازی سرزمین فلسطین و بازپس گیری حقوق ملت خود دست برداریم.

دولت آمریکا روز سه شنبه پنج میلیون دلار جایزه برای کسی که اطلاعاتی درباره العاروری و دو رهبر حزب الله لبنان به نام‌های خلیل یوسف حرب و هیثم علی طباطبایی ارایه دهد، تعیین کرد. دولت آمریکا همچنین نام این رهبران مقاومت را در فهرست به اصطلاح تروریسم خود قرار داد.

نظر شما