شناسهٔ خبر: 29382291 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدور پروانه شکار برای شکارچیان در آستارا آغاز شد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از آغاز صدور پروانه شکار برای شکارچیان در این شهرستان مطابق مقررات تعریف شده خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد رضا روشنی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: شکارچیان دارای پروانه، اجازه شکار برخی پرندگان وحشی را با رعایت ضوابط و قوانین مربوطه دارند.
وی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه از طلوع تا غروب آفتاب به شکار اختصاص دارد و در روزهای تعیین شده تا نیمه دی ماه، شکار پرندگان مجاز خشک زی و تا پایان بهمن ماه شکار پرندگان مجاز آبزی بلامانع است.
وی بیان کرد: مناطق گردشگری و حفاظت شده پناهگاه حیات وحش لوندویل و تالاب استیل جزو نقاط شکار ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
روشنی گفت: اغلب پرندگانی نظیر کبک، خوتکای سرسبز، چنگر، اردک نوک پهن، ابیا، غاز خاکستری، گیلار و فیلوش شکار می شوند و شکار اردک سرحنایی و قرقاول ممنوع است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا ادامه داد: برای صید ماهی با قلاب در رودخانه های آستارا تا پایان دی ماه پروانه صادر شده و صید بدون استفاده از دام، تور، سموم و ایجاد سد در مسیر رودخانه ها بلامانع است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب مرکز گیلان واقع شده و پنج رشته رودخانه، تالاب و مناطق جلگه ای آن، محل زمستان گذارنی پرندگان مهاجر است.
7105 / 7124/2007

نظر شما