شناسهٔ خبر: 29382223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهای نفت کاهش یافت/ طلا گران شد

در معاملات امروز بازار، بهای نفت و طلا با نوساناتی همراه بود.

صاحب‌خبر -

بهای نفت کاهش یافت/ طلا گران شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات روز پنجشنبه با توجه به افزایش عرضه طلای سیاه در بازار و کاهش تقاضا با کاهش همراه بود.

بر این اساس، هر بشکه نفت خام برنت با 24 سنت کاهش معادل 0.4 درصد، 65 دلار و 88 سنت معامله شد. همچنین بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 29 سنت کاهش معادل 0.5 درصد به 55 دلار و 96 سنت کاهش یافت.

از اوایل ماه اکتبر، بهای طلای سیاه حدود یک چهارم از ارزش خود را از دست داده است که علت اصلی آن کاهش تقاضا با توجه به رکود اقتصادی به خصوص در برخی از کشورها از جمله چین بوده است.

بانک آمریکایی مورگان استنلی روز گذشته در گزارشی از رکود نسبی اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به واسطه آغاز جنگ تجاری با آمریکا خبر داد. این در حالی است که چین بزرگترین واردکننده نفت در جهان و دومین مصرف کننده این ماده ارزشمند است.

داده‌های منتشر شده در این هفته نشان داده است که در سه ماهه سوم سال 2018 نیز فعالیت های صنعتی در ژاپن و آلمان کاهش یافته و همین امر به کاهش تقاضا برای نفت منجر شده است.

افزایش 22 درصدی تولید نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی که حدود 11 میلیون و 600 هزار بشکه در روز است از دیگر دلایل کاهش بهای نفت عنوان شده است.

در همین حال، بهای طلا در معاملات روز پنجشنبه با افزایش اندکی همراه بود. هر اونس طلای اسپات در مبادلات امروز 1211 دلار و 12 سنت داد و ستد شد. گفته می شود کاهش ارزش دلار نسبت به سایر ارزهای سبد ارزی  و افزایش سرمایه‌گذاری در بازار طلا از علل اصلی افزایش بهای این کالا است.

انتهای پیام/

نظر شما