شناسهٔ خبر: 29381971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم نایین و خوروبیابانک:

کانون‌های فرهنگی مساجد، رابط اصلی و سازنده بین جوان و مسجد

نماینده مردم نایین و خوروبیابانک گفت: مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری از ظرفیت هایی که در حوزه فرهنگی مساجد وجود دارد استفاده کنند چرا که کانون فرهنگی مسجد می تواند رابط اصلی و سازنده بین جوان و مسجد باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «عباسعلی پوربافرانی» در نشست مدیران مسئول کانون های فرهنگی مساجد شهرستان نایین با اشاره به راهپیمایی اخیر 13 آبان گفت: 13 آبانی شاهد بودیم که خودش 22 بهمنی بود چرا که همیشه راهپیمایی 13 آبان تقریبا با حضور دانش آموزان انجام می شد اما مردم در پاسخ به یاوه گویی های آمریکا و استکبار جهانی که برای ملت ما خط و نشان کشیده بودند با حضور خود در راهپیمایی عظیم 13 آبان، نشان دادند که همیشه در صحنه و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

 

نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در ادامه افزود: کار فرهنگی در سند فرهنگ اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و می تواند تاثیرگذار باشد.

 

وی با اشاره به اینکه زمینه های فرهنگی باید در همه موارد وجود داشته باشد، بیان کرد: این نیست که  به خاطر پیشرفت و توسعه، زمینه های اسلامی فرهنگی را تضعیف و متزلزل بکنیم به عنوان نمونه در حوزه گردشگری که امروز می تواند در کویر و شهرستان های نایین و خوروبیابانک در توسعه و پیشرفت منطقه و اقتصاد منطقه موثر باشد مشکلاتی را ایجاد نموده که نیازمند پیوست فرهنگی آن ها است.

 

پوربافرانی اظهار داشت: ظرفیت هایی که در حوزه فرهنگی مساجد وجود دارد بسیار فوق العاده ای است چرا که وقتی یک محفلی با اجتماع به خصوص در کشورهای غربی برگزار شود باید کلی هزینه پرداخت نمود اما در کشور اسلامی بدون اینکه هزینه ای پرداخت شود محافل بسیار عظیم و گسترده ای ایجاد می شود و براحتی می توان  از این محافل عظیم و گسترده استفاده و بهره برداری کافی را نمود که در راس آن ها مساجد، حسینیه و هیئت است که بدون هیچ هزینه ای و با مشارکت مردم می توان در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ناب شیعی قدم برداشت.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه کانون فرهنگی مسجد می تواند رابط اصلی و سازنده بین جوان و مسجد باشد، افزود: در بازدیدی از مساجد، مسئولان آن به خاطر کاهش جمعیت مسجد گله مند بودند که شرایط اقتصادی باعث بروز این مشکل شده در صورتی که قرار نیست عملکرد مجلس و دولت به دین و مساجد لطمه بزند و اگر جوان ما به خاطر شرایط اقتصادی از مسجد به خاطر عملکرد مجلس و دولت به مسجد نیاید  این خود یک فاجعه است.

 

وی تصریح کرد: کانون فرهنگی مساجد باید ارتباط ها را با کارهای فرهنگی همچون اکران فیلم، ارائه اطلاعات در مورد وضعیت کشور و شرایط اقتصادی موجود نسبت به جذب جوانان و اقشار مردم اقدام نماید.

 

این نماینده بیان داشت: امروز با وجود رسانه های اجتماعی، جوانان با الگوگیری از آنها ممکن است از راه و مسیر مسجد دور شوند و این وظیفه مدیران مسئول کانون ها است که هم می تواند پر رنگ و نیز می تواند موثر عمل کنند.

 

وی در پایان با ابراز اینکه در حوزه تامین مالی کانون ها با مشکلاتی روبه رو هستند، خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی مطالبات خود را از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انعکاس دهند تا مجلس بر اساس مطالبات کانون های فرهنگی برنامه هایی در چارچوب خاص خود برنامه ریزی نماید.

 

همچنین «ماشاءالله فخارزاده» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نایین گفت: در جلسه کانون ها تصمیم بر این گرفته شد که سند چشم انداز کانون های مساجد و اتاق فکر آنها تشکیل شود و در قالبی که فعالیت کانون ها به طور مستمر در حال برگزاری داشته باشیم و گزارش کاملی از فعالیت های کانون ها را جمع بندی کنیم و به نماینده شهرستان تحویل داده و اعتبارات لازم  جذب گردد.

 

گفتنی است تعداد 33 کانون فرهنگی در سطح شهرستان نایین و نواحی اطراف آن فعالیت می کنند که  5 کانون در حال ثبت و پیگیری مجوز هستند./

 

نظر شما