شناسهٔ خبر: 29381915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در قزوین:

ایران قدرت اول نظامی منطقه است

"سردار امیرعلی حاجی زاده" گفت: امروزه ایران به لحاظ قدرت نظامی حرف اول و آخر را در منطقه می‌زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "سردار امیرعلی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره سه هزار شهید استان قزوین اظهارکرد: امروزه ایران به یک قدرت نظامی تبدیل شده و در منطقه به لحاظ نظامی قدرت اول است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروزه ایران در بسیاری از حوزه‌های تسلیحاتی قدرت برتر و اول جهان است و کشورهای در رتبه‌های بعد فاصله زیادی با ما دارند.

این مسئول ادامه داد: اگر امروز ایران در قدرت نظامی منطقه و توان موشکی اول است و سبدی از تجهیزات و تنوع موشک‌های کوتاه برد، میان برد و دور برد، سوخت مایع وجامد و موشک بالستیک و کروز، زمین به زمین و ضد شناور دارد همه با محوریت جوانان و نیروهای نسل اول که شرایط جنگ و مشکلات را دیده بودند به دست آمده است.

وی اضافه کرد: امروزه در حوزه پهبادهای بدون سرنشین با فاصله زیادی از کشورهای جهان جلوتر هستیم و بسیاری از محصولات از ایده تا فکر ایرانی هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به عنوان مثال پهبادهای بمب افکن ایده ایرانی هستند که می‌توانند در فواصل دور هدف خود را مورد اصابت قرار داده و باز گردند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه امروز در رادارها کاملا خودکفا هستیم اضافه کرد: امروز در همه تسلیحات به لحاظ قیمتی با تمام دنیا رقابت و ارزان ترین کالاهای نظامی دنیا را تولید می‌کنیم.

وی افزود: روزی کشور تحریم تسلیحاتی بود ولی امروز اجازه صادرات تسیلحات به کشور داده نمی‌شود وگرنه تسلیحات نظامی با قیمت بسیار پایین تر و کیفیت بسیار بالاتر در ایران تولید می‌شود.

سردار حاجی زاده گفت: در رزمایش اخیر همه رادارهای به کار گرفته شده ایرانی بودند که ناشی از فکر جهادی و انقلابی و تجربه جنگ هشت ساله هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بعد از جنگ بسیار به دنبال خرید سامانه راداری بودیم که به ایران داده نمی‌شد و امروز به مرز فروش و صادرات محصولات نظامی دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی فتنه گر منطقه سومین بودجه نظامی جهان را به خود اختصاص داده است اظهارکرد: این کشور بعد از آمریکا و چین سالانه 56میلیارد دلار برای بودجه نظامی صرف می‌کند اما آیا این صرف بودجه هنگفت نظامی برای این کشور قدرت تولید کرده است؟

سردار حاجی زاده گفت: این در حالی است که خود آمریکا که حامی این کشور است اعلام کرد اگر حمایت آمریکا نباشد ظرف سه هفته ایران عربستان را نابود خواهد ساخت.

وی گفت: این اقتدار و توانمندی از طریق استقامت و به وسیله شهید حسن طهرانی مقدم و... به دست آمده است که در حوزه‌های مختلف در مجموعه‌های تحت امر مقام معظم رهبری کسب شد.

سردار حاجی زاده با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان ادامه داد: در جنگ اقتصادی کار بسیار ساده تر از جنگ‌های دیگر است و هم ما امروزه قدرتمندتر شده‌ایم و هم دشمنان ما ضعیف شده‌اند.

وی گفت: باید با همت جمعی دست به دست هم داده و برای حمایت از دولت و رفع مشکلات اقتصادی اقدام کنیم.

سردار حاجی زاده با اشاره به تحریم نفتی کشور اضافه کرد: این تحریم‌ها درصورتی که ما به درستی عمل کنیم نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت بوده و برای کشور مزیت‌ها و منفعت‌های زیادی به دنبال خواهد داشت.

این مسئول گفت: امروزه برای حل مشکلات باید همان نگاه و فرهنگ دوران دفاع مقدس بر جامعه حاکم باشد چون مدیران ثروت اندوز و رفاه طلب در حل مشکلات مردم موفق نخواهند بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان با عملیات روانی و سیاه نمایی قصد برهم زدن آرامش جامعه را دارند و باید با هوشیاری جلوی اهداف آنها را گرفت.

وی افزود: ایران امروزه بسیار قوی است و از فاصله 300تا700 کیومتری اتاق فکر دشمنان را مورد اصابت قرار می‌دهد که این توانمندی و افتخار بزرگی است.

این مسئول گفت: وقتی این توانمندی‌ها را با مشکلات حوزه‌های صنعت، نفت، پتروشیمی و... مقایسه می‌کنیم باید بپرسیم که چرا نتوانستیم این مشکلات را حل کرده و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنیم؟

وی اذعان کرد: باید تمامی نخبگان و دانشجویان دست به دست هم داده و از دولت دفاع و از منافع کوتاه مدت خود برای منفغت کشور بگذرند.

این مسئول با اشاره به برگزاری کنگره‌های شهدا، افزود: ملت ایران قریب به 300هزار شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که بی شک برگزاری چنین مجالسی می‌تواند روحیه معنوی جامعه را احیا کند.

وی گفت: در دهه اول انقلاب ملت بزرگ ایران بیشترین فشارها را تحمل کرد چون انقلاب ما هنوز یک نهالی آسیب پذیر بود و در این دهه قریب به 200هزار شهید تقدیم کشور شد.

این مسئول اضافه کرد: امروزه نیز می‌توان با تاسی از همان فرهنگ و الگوی ایثار و شهادت بر بسیاری از مشکلات فائق آمد و دشمنان را در اجرای اهداف خود ناکام گذاشت.

 

نظر شما