شناسهٔ خبر: 29380439 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سپاه نیوز | لینک خبر

فرمانده کل ارتش در مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم : عصر هژمونی آمریکا در غرب آسیا به سر آمده است/ ارتش و سپاه امنیت را برای کشور به ارمغان آورده اند

سپاه نیوز:امیر موسوی گفت: ارتش و‌ سپاه دولبه بُرنده شمشیر ولایت هستند که توانسته‌اند در هم‌افزایی با هم، امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سپاه نیوز؛امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز(پنجشنبه، 24 آبان) در مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار طهرانی مقدم طی سخنانی اظهار داشت: شهیدان از مصادیق شجره طیبه‌اند که ریشه آنها در ایمان به خدا و اعتقادات اسلامی و دینی ما است و نتایج و برکات کار آنها به اقصی نقاط آسمان‌ها و‌ زمین سرکشیده و ما هر زمان آثار و برکات کار آنها را می‌بینیم.

وی افزود: شهیدان طهرانی‌مقدم و‌ کاظمی هم از مصادیق شجره طیبه بودند که در جنگ اراده‌ها پیروز شدند و پرچم فتح را در آخرین خاکریز سرزمین‌های اشغالی کوبیدند تا پیروزی نهایی را محقق کنند.

  فرمانده کل ارتش ادامه داد: اراده انسان‌های بزرگ فقط تا وقتی که زنده هستند نافذ نیست، بلکه اراده شهدا پس از آنان نیز زنده است و‌ جامعه و‌ کشور و‌ ملتی که راه شهدا را ادامه می‌دهد، حیات واقعی دارد و زنده است.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: اصلِ نیروی هوا فضا هم یکی از ثمرات شجره طیبه شهیدان است، نیرویی که نام آن صاعقه وحشت برای دشمنان و سحاب رحمت برای دوستان است. این نیرو هر زمان به اِذن خدا ثمره جدیدی را برای جبهه مقاومت به ارمغان می‌آورد، ایران به نام شهیدان سربلند شد و به دیگران هم حیات داد.

وی با اشاره به دوران پس از ‌پایان دفاع مقدس، گفت: پس از این دوران، ایران ‌و جبهه مقاومت با تهدیدات گوناگونی مواجه بوده است، فتنه داعش در عراق و‌ سوریه، کشتار مردم یمن، جنگ‌ روانی در فضای مجازی و تحریم‌های ناجوانمردانه، تهدیدات زیادی را برای ایران به‌وجود آورد، اما ایران مسیر پیشرفت را با سرعت طی کرد و امروز در جایگاه تعیین‌کننده در منطقه ایستاده است.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: شکست رژیم‌ صهیونیستی و شکست داعش و نیز مقاومت یمن نشان از نفوذ گفتمانی و پیشرفت ژئوپلیتیک ما و ناکامی و‌ شکست دشمنان ایران دارد، امروز می‌توانیم ادعا کنیم که عصر هژمونی آمریکا در غرب آسیا به سر آمده و عصر پیشکامی اسلام و‌ ایران فرا رسیده است، امروز غرب آسیا تبدیل به نمایشگاه بزرگی از شکست‌های آمریکا شده که تنها بخشی از آن، ثمره خون شهیدان است.

امیر موسوی، پیام شهیدان را حرکت تا تحقق تمام آرمان‌های انقلاب دانست و‌خاطر نشان کرد: آمریکا در چارچوب مداخله از دور سعی می‌کند با حضور غیر قانونی در سوریه بر تحولات منطقه تأثیر‌ بگذارد، امروز برخی کشورهای منطقه با دولت‌های قرون وسطایی و به راه انداختن جنگ در یمن و‌ حمایت از تروریست‌ها به دنبال انحراف افکار عمومی از عدم مشروعیت خود و دنبال کردن رؤیاهای صدام‌گونه هستند.

وی با بیان اینکه رژیم نجس و‌ پلید صهیونیستی که همواره با جنگ‌به دنبال تثبیت موقعیت خود بوده است با شرارت خود در سوریه و غزه تلاش می‌کند روند نابودی‌اش را کُند کند، اظهار داشت: این رژیم با ایجاد رابطه با اعراب، به دنبال گسترش تهدید علیه ایران است و در این بین گروه‌های تروریستی هم مانند سرعت‌گیر در سر راه مقاومت هستند، بر ما است که با هوشیاری راهبردی بر توان دفاعی خو‌د بیافزاییم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه امروز دشمنان ضعیف‌تر از هر زمانی هستند، گفت: آمریکای ترامپ تمام دستاوردهای آمریکا در حوزه حقوق بشر را نابود کرده است، رژیم صهیونیستی از ناکار آمدی گنبد پنبه‌ای خود سر خورده شده، اما حرکت برای تحقق آرمان‌های انقلاب و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی هر روز‌ شتاب بیشتری می‌گیرد.

امیر موسوی ادامه داد: نیروهای مسلح ایران با قرار گرفتن در تراز انقلاب اسلامی همانطور که در دهه هفتاد مانع از بلعیده شدن منطقه توسط آمریکا شدند، امروز‌ هم نقش مهمی در پیشبرندگی نظام دارند و‌ ما باید بتوانیم حصاری امن برای کشور و نظام با شیم.

فرمانده کل ارتش  با تأکید بر اینکه استحکام بخشی به قدرت دفاعی و‌ ارتقای توان بازندارندگی تلافی‌جویانه، جزو اهدافی است که تحت فرماندهی رهبر انقلاب و‌ تعامل تحقق پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه ید واحده ای هستند که بر سر هر دشمنی فرود آید، او ‌از جا بر نخواهد خواست؛ قالب ولایت آلیاژی مستحکم از نیروهای مسلح ساخته و ارتش و‌ سپاه دولبه بُرنده شمشیر ولایت هستند که توانسته‌اند در هم‌افزایی با هم، امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند.

انتهای پیام/02

نظر شما