شناسهٔ خبر: 29380295 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آخرین رایزنی‌های تاج برای فرار از تعلیق!

مهدی تاج شب گذشته با مسعود سلطانی فر و رضا صالحی امیری جلسه داشت. اوکه این روزها فشار فیفا و ای اف سی را برای ماندن در قدرت پشت سر خود می بیند ، امید دارد از کمند ممنوعیت داخلی برای ماندن با این راهکارها عبور کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛معمایی پیچیده شده است. در هم تنیده اند. بدجور گره خورده اند. وزارت ورزش پای قانون بازنشسته ها ایستاده است و این فرصتی مهم است برای ایجاد تغییر. قانونی مصوب شده است برای کنار گذاشتن بازنشسته‌ها و چه فرصتی خب، از این بهتر ؟! مهدی تاج البته در دولت حامیانی هم دارد مثلا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اما به هر حال او دو سالی زمان داشت تا تغییراتی که وزارت ورزش راغب به انجامش بود را بدهد که نداد. مثلا اگر دبیرکل رفته بود ، چند تایی از اعضای هیات رئیسه رفته بودند و کمی اصلاحات مورد نظر وزارت اتفاق می افتاد شاید امروز این قدر همه برای شان مهم نبود مر قانون هرچه سریعتر اجرا شود. 

تاج ولی پای تیمش ایستاد. 

او البته خیلی هم با این تیمش همنوا هم نیست اما دشمن مشترک این روزها بیش از همیشه متحدشان کرده است.

تاج در روزهای اخیر چندباری مکاتبه کرده است با ارگان های مختلف. مثلا او همین دیروز نامه‌ای زد خطاب به مجلس شورای اسلامی تا شاید بتواند فدراسیون فوتبال را از بند قانون معاف کند اما بلافاصله مجلس و یکی از اعضایش در توئیتی پاسخی تند به آنها داد.

علی کفاشیان شاید سیاسترین عضو تشکیلات تاج است. او در شرایطی که فیفا و ای اف سی روی اخبار فدراسیون ایران حساس شده‌اند، از وزارت ورزش خواسته نامه بزنند و پاسخ رسمی به درخواست فوتبالی ها برای تعین تکلیف بدهند. نامه‌ای که معنایش دقیقا می شود همان خواست فیفا برای داشتن گزک!

اینکه رسما به روسای بازنشسته از دولت گفته شود بروید.

فدراسیون فوتبال در روزهای فینال لیگ قهرمانان آسیا بهترین استفاده را کرد. آنها به بهانه حضور خانم‌ها در ورزشگاه آزادی توانستند جانی اینفانتینو رئیس فیفا را به تهران بکشانند و در تهران هم میزبان شیخ سلمان رئیس تشکیلات آسیایی فوتبال بودند. تا هر دوی این ها برای شان پیام حمایتی بدهند.

حتی اینفانتینودر تهران و در گفت و گو با برنامه ۹۰ و عادل فردوسی پور صراحتا از این گفت که خطر فوتبال ایران را تهدید می کند اما او همزمان از دولت ایران هم تشکر کرد که خانم ها را به ورزشگاه آورد و به قولشان در قبال او عمل کردند. اصلا اولین بار در ایتالیا و به واسطه یک سیاستمدار ایتالیایی بود که اینفانتینو با مقامات ورزشی ایران آشنا شد و حالا هم فقط کافی است که باز در ارتباطی دیپلماتیک به فیفا شفاف کنند این اساسنامه فوتبال ایران شفافیت لازم درباره استقلال را ندارد و به سرعت ایران حاضر است تغییرات مورد نظر فیفا را با رئیسی جدید انجام دهد!

در این شرایط اما بدترین ضربه در بهترین زمان ممکن به تیم ملی ایران می خورد. تیمی که شانس اول قهرمانی در جام ملتهای آسیا می‌تواند باشد.

تاج حالا تا ۱۵ آذر وقت دارد و در این ۲۰ روز آخر شاید کافی است فقط تن به اصلاحات مورد نظر بدهد و خودش هم دست بردارد از این قراردادن ارکان فوتبال ملی و وزارت ورزش در برابر هم و قوت بخشیدن به این حس های تلخ بین افراد.

تاج حتی می تواند تا پایان دوره مدیریتش سرپرست فدراسیون فوتبالش باشد که ۴ ماه دیگر به پایان می رسد اما به شرطی که بخواهد پای استقلال واقعی فدراسیون فوتبال بماند و دست از این همه چرخش عقایدش بردارد ودر یک مسیر پیش برود!

چهارشنبه شب تاج با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک دیدار داشته و موضوع دقیقا درباره همین جزئیات بوده است. خیلی از اعضای هیات رئیسه این پیشنهاد را به او داده اند که حاضرند به قیمت ماندگاری او ، خودشان استعفا بدهند تا فوتبال آسیبی نبیند اما باید دید این کلاف پیچیده سرانجام تا کجا پیش می رود؟

۴۱۴۱

نظر شما