شناسهٔ خبر: 29379490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایران در تحریم‌های گذشته بسیار آبدیده شده است

فرمانده سپاه: بحران ایران و آمریکا به جا‌های خطرناکی رسیده و ایران در تحریم‌های گذشته بسیار آبدیده شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سردار سرلشگر محمد علی جعفری در پنجمین اجلاسیه کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین با تشریح فرمایشات رهبری در خصوص این کنگره گفت: شهری با قدمتی طولانی و با وجود موقعیت تاریخی، جغرافیایی و وجود صلحا، علما و کارنامه درخشان در دوران دفاع مقدس از افتخارات مردم انقلابی قزوین است.

وی افزود: رهبری در پیام خود به کنگره سه هزار شهید استان فرمودند: شهدا مایه رونق حیات معنوی یک جامعه هستند.

به گفته فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران؛ حیات معنوی یعنی روحیه، احساس هویت، هدفداری، حرکت بسوی آرمان‌ها وامید به آینده است.

سردار سرلشگر جعفری، فهم عمیق و توان فهم و درک حیات معنوی از مهم‌ترین موضوعات جامعه امروز است.

وی گفت:: رهبری فرمودند؛ شهدا تا زنده اند با تن وجسم خود به اسلام خدمت می‌کنند ووقتی شهید شدند به جامعه مومنان بشارت می‌دهند که ترسی از سختی‌ها، تهدید‌ها و فشار‌ها نداشته باشید.

فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اگر پیام شهدا به گوش ما برسد حزن و خوف در شرایط دشوار برطرف می‌شود.

سردار سرلشگر جعفری به دیگر صحبت رهبری به دست اندرکاران کنگره سه هزار شهید استان اشاره کرد که فرمودند؛ شهدا زنده اند و با مردم حرف می‌زنند و نطق شهدا بعد از شهادت باز می‌شود و ماباید گوش شنوا داشته باشیم.

وی افزود: در ندای شهدا تاثیری وجود دارد که در صورت عنایت شهدا، دل‌ها منقلب می‌شود.

به گفته فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران؛ اگر پیام شهدا را دریابیم دیگر به شرق وغرب و به کفر والحاد گرایش نخواهیم داشت و مشکلات کشور، مردم ومسئولان مرتفع می‌شود.

سردار سرلشگر جعفری گفت: رهبری، علت اینکه نهال این نظام به درخت تنومندی تبدل شده است را فداکاری و ایثار شهدا دانست و فرمودند: تا مادامی که در فرهنگ و منطق ما، شهادت در همین سطح از اعتبار باشد هیچ قدرتی و مستکبری بر جمهوری اسلامی و ملت ایران چیره نخواهند شد.

وی خواستار درک پیام شهدا که پرچمدار حرکت بزرگ جهادی بودند شد.

فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اقتدار آمریکا رو به افول و زوال است و آمریکای امروز به مراتب ضعیف‌تر از آمریکای ۴ دهه پیش است.
سردار لشگر محمد علی جعفری بیان کرد: با مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی و بررسی آن می‌توانیم این ادعا را ثابت کنیم که تاریخ انقلاب اسلامی پر از شکست‌های پی‌درپی آمریکا و استکبار جهانی است.
وی؛ حمله طبس، جنگ تحمیلی، ناامنی‌های داخلی، فتنه ۸۸، تحریم‌ها، طرح خاورمیانه جدید، درگیری‌های سوریه و عراق را از دسیسه‌های آمریکا اعلام کرد که در تمامی آن‌ها با شکست مواجه شده است.

فرمانده سپاه پاسداران به اظهارات مختلف کارشناسان برجسته غربی که می‌گویند؛ رهبران جمهوری اسلامی ایران در شاخص مدیریت بحران از حکمت بالایی برخوردار هستند، بحران ایران و آمریکا به جا‌های خطرناکی رسیده و ایران در تحریم‌های گذشته بسیار آبدیده شده است؛ اشاره کرد.

سردار سرلشگر جعفری بیان کرد: آمریکایی‌ها اصرار به مذاکره و گفت‌وگو با ایران دارند و متاسفانه برخی از مسئولان ما نیز هنوز به قدرت ایران پی نبرده اند و شاید هم هرگز به این باور نرسند.
وی بااشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: گوش‌ها سنگین است گفت: هنوز این افراد پیام شهدا را نشنیده اند و اگر پیام شهدا را بشنوند، هیچ نگرانی و دلهره‌ای به دل راه نمی‌دهند.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: پیام شهدا همین پیروزی‌ها ایران و شکست‌های پی در پس دشمن است و همه این‌ها از برکت خون شهیدان است.
سردار سرلشگر جعفری ادامه داد: خدای متعال نیازی به خریدن چیزی ندارد؛ اما می‌فرماید خریدار مال و جان کسانی هستیم که در راه یاری دین خدا جهاد می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که این مبارزه و جهاد تا کی باید ادامه پیدا کند گفت: اساس واصل سیاست خارجی و حرف آخر ما تقابل حق و باطل است.
فرمانده سپاه پاسداران افزود: هدف دشمن عدول از همه هویت‌ها و ارزش‌های الهی است و صهیونیست‌ها و آمریکایی هامی خواهند هویت دینی و شرافت معنوی ما را لکه‌دار کنند.

سردار سرلشگر جعفری مبازره با ظلم و استکبارستیزی را اساس کار جمهوری اسلامی ایران دانست.
وی اعلام کرد: ما تا آخرین نفس و تا آخرین نفر دست از مبارزه برنخواهیم داشت تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری و زیاده‌خواهی خود برندارد، دشمنی ما ادامه دارد.


نظر شما