شناسهٔ خبر: 29378977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرلشکر موسوی در سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم:

سلطه و هژمونی آمریکا در غرب آسیا به سر آمده است

فرمانده ارتش با بیان اینکه امروز می‌توانیم ادعا کنیم اصل سلطه و هژمونی آمریکا در غرب آسیا به سر آمده، تصریح کرد: در مقابل، عصر پیشگامی جمهوری اسلامی فرا رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز طی سخنانی در مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم (پدر موشکی ایران) که در در حسینه امام‌رضا(ع) فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، شهدا را یکی از مصادیق شجره طیبه دانست و اظهار داشت: هر روز و هر ساعت، ثمرات حرکات شهیدان را به چشم می‌بینیم.

وی، شهید طهرانی مقدم و شهید احمد کاظمی را از مصادیق بارز شجره طیبه دانست و تصریح کرد: آنها در جنگ اراده‌ها پیروز شدند و پرچم فتح را در آخرین خاکریز قبل از سرزمین‌های آشغالی کوبیدند تا در خیز آخر، یکی از آرمان‌های انقلاب را محقق کنند.

فرمانده ارتش با اشاره به جمله معروف شهید طهرانی مقدم که وصیت کرده بود بر روی قبر او نوشته شود، اظهار داشت: من می‌گویم این مزار کسی است که اسرائیل را نابود خواهد کرد و در این تردیدی نیست؛ چون قرار نیست اراده انسان‌های بزرگ تا وقتی روی زمین راه می‌روند نافذ باشد؛ بلکه شهیدان زنده‌تر از زنده‌های ظاهری هستند.

سرلشکر موسوی ادامه داد: افرادی که هدف و آرمان شهید را دنبال می‌کنند زنده هستند؛ کشور و جامعه و ملتی که اینگونه است، به‌حق حیات دارد. گاهی سکوت، گویاتر از تکلم و فریاد است؛گاهی نبودن روشن‌ترین دلیل حضور است.

وی، اصل نیروی هوافضا را یکی از ثمرات شجره طیبه شهدا دانست و تصریح کرد: هوافضا، نیرویی است که برای دشمنان، صاعقه رعب و وحشت و برای دوستان، بارقه‌ای از رحمت را به دنبال دارد.

سرلشکر موسوی افزود: نیروی هوافضا، شجره طیبه‌ای است که در هر مقطع، به اذن خدا ثمره جدیدی را برای جبهه مقاومت عرضه می‌کند.

فرمانده ارتش تهدیدات گوناگون سیاسی، اقتصادی، فکری و امنیتی که پس از دفاع مقدس علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت ایجاد شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: فتنه داعش در سوریه و عراق، جنایات آمریکا و سعودی در یمن، ایران‌هراسی و تبلیغات سوء در فضای مجازی در قلمرو فکری، گسترده‌ترین تحریم‌های اقتصادی و اعمال فشارهای ناجوانمردانه سیاسی، از قبیل این تهدیدات است.

سرلشکر موسوی افزود: علی‌رغم تنوع و گوناگونی تهدیدات، به خواست خدا، ایران عزیز مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتر طی کرده و امروز در جایگاه تعیین‌کننده‌ای در منطقه ایستاده است.

وی شکست‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله در جنگ ۳۳ روزه و ناکامی اخیر و نیز اضمحلال گروه‌های تروریستی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این‌ واقعیات در کنار تداوم مقاومت، نشانه شکل‌گیری ژئوپولتیک مقاومت و سرخوردگی و ناکامی دشمنان نظام و ملت ایران است.

فرمانده ارتش با بیان اینکه امروز می‌توانیم ادعا کنیم اصل سلطه و هژمونی آمریکا در غرب آسیا به سر آمده، تصریح کرد: در مقابل، عصر پیشگامی جمهوری اسلامی فرا رسیده است.

سرلشکر موسوی ادامه داد: منطقه غرب آسیا تبدیل به عرصه شکست‌های بزرگ آمریکای جنایت‌کار شده است؛ این‌ها تنها بخشی از شجره طیبه شهداست؛ البته این پایان کار نیست؛ در میانه راه هستیم.

وی افزود: پیام شهیدان، حرکت و تلاش تا تحقق تمام آرمان‌های والای انقلاب است؛ آرام نگرفتن تا  کوبیدن سر خصم به سنگ؛ به خواست خدا.

فرمانده ارتش به راهبرد مداخله آمریکا در منطقه از راه دور اشاره کرد و افزود: برخی از کشورها با دولت‌های قرون وسطایی خود و رفتار مولد خشونت و جنگ در یمن؛ همچنین حمایت از تروریست‌ها در منطقه، از یک سو به دنبال انحراف مردم منطقه از مشروعیت خود هستند و از طرفی رویاهای جاه‌طلبانه صدامک‌ها را دنبال می‌کنند.

سرلشکر موسوی ادامه داد: رژیم نجس و نامشروع صهیونیستی که حیات پلید آن با شرارت همراه بوده و با جنگ‌افروزی به دنبال تثبیت موقعیت خود بوده، با شرارت در سوریه تلاش می‌کند روند اضمحلال محتوم خود را کند کند؛ همچنین با عادی‌سازی روابط با اعراب مرتجع، قصد دارند تهدیدات علیه ایران را افزایش دهد.

وی سازمان‌های تروریستی را یکی دیگر از بازیگران منطقه و سرعت‌گیرهای مقاومت در منطقه دانست و تصریح کرد: فتنه‌انگیزی همه این گروه‌ها با هدایت آمریکاست؛ بر ماست که با هوشیاری راهبردی، روز به روز بر توانمندی دفاعی بیافزاییم تا راه نیمه‌تمام شهدا را طی کنیم تا فردای قیامت در پیشگاه شهدا روسفید باشیم.

فرمانده ارتش ادامه داد: به خواست خدا و برکت خون شهدا، دشمنان ضعیف‌تر از هر زمانی هستند؛ آمریکای ترامپ ضمن انزوای بین‌المللی، تمام دستاوردهای دروغین دموکراتیک را نابود کرده است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه رژیم نامشروع صهیونیستی از عدم کارایی گنبد پنبه‌ای، سرخورده است، تصریح کرد: حرکت ما برای تحقق آرمان‌های والای انقلاب و اندیشه‌های حضرت امام(ره) و رهبر معظّم انقلاب و ایجاد تمدن اسلامی هر روز شتاب بیشتری می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما