شناسهٔ خبر: 29377688 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

شهر پارادایس آمریکا خالی شد

آمار‌های مربوط به آتش سوزی در آمریکا در حال تغییر است. آتش سوزی در کالیفرنیا ۴۴ کشته برجای گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، 200 نفر نیز ناپدید شده اند. این آتش سوزی، مرگبارترین حادثه از این دست بوده است. آتش نشانان که همچنان می‌بایست با تبعات باد شدید مبارزه کنند، به دو جبهه اعزام شده اند؛ جبهه لس آنجلس و دیگری در مناطق شمالی‌تر در شهر پارادایس.

گزارشگر این شبکه گفت، شهر پارادایس در عرض چند ساعت به جهنم تبدیل شد. امروز خیابان‌های شهر به میدان جنگ شبیه است. مردم تا چند روز پیش در خانه‌های این شهر زندگی می‌کردند. اما اکنون خانه‌ها به ویرانه مبدل شده اند.

در خیابان‌های پارادایس خودرو‌های سوخته قابل مشاهده است، اما سکوت مطلق بیشتر از هر چیز دیگری تاثیرگذار به نظر می‌رسد. صحنه‌های تاسف آور در هر کجای پاردایس مشاهده می‌شود. در مجموع ۷ هزار ساختمان ویران شده و آسمان شهر را دود و خاکستر فرا گرفته است.

پارادایس از ۲۷ هزار سکنه خود خالی شده است. فقط گروه‌های امدادگر و کارگرانی که رسیدگی به مکان‌های مهم از جمله مراکز برق را بر عهده دارند، مجوز ورود به شهر را دریافت کرده اند. شبکه‌های آب بر اثر آتش سوزی تخریب شده و آب درسراسر شهر قطع است.

فرانس ۲۴ بخشی از سخنان جو آمادور، سخنگوی آتش نشانی را پخش کرد. وی گفت: «مردم فکر می‌کنند که وقتی آتش سوزی در کار نیست، می‌توانند به شهر بازگردند. اما خطرات زیادی وجود دارد که می‌تواند مشکلات جدیدی به دنبال داشته باشد. خطوط برق، درختان و دکل‌های تلفن ممکن است سقوط کنند.»

گزارشگر افزود، مقامات دولتی با هدف جلب اعتماد ساکنان تخلیه شده از شهرها، به برگزاری گردهمایی‌هایی مبادرت کردند. اما ده‌ها نفر در جریان آتش سوزی ناپدید شده اند و مردم اعتمادشان را از دست داده اند.

فرانس ۲۴ بخشی از سخنان داگ تیتِر از مقامات شهر بوت در کالیفرنیا را پخش کرد. وی تاکید کرد که مردم از سرعت پیشروی آتش شوکه شده اند.

گزارشگر ادامه داد، مردم شهر پارادایس پاسخ‌هایی را از مسئولان دریافت کرده اند. اما همچنان نگرانی‌های زیادی وجود دارد. مقامات محلی مردم را به صبر دعوت می‌کنند. چرا که ارزیابی کامل اوضاع مستلزم صرف روز‌ها و شاید هفته‌ها زمان است.

نظر شما