شناسهٔ خبر: 29377668 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس بسیج هنرمندان قم:

ظرفیت فرهنگ سازی مساجد مورد غفلت قرار گرفته است

قم - ایرنا - رئیس سازمان بسیج هنرمندان قم گفت: ظرفیت عظیم فرهنگ سازی مساجد به عنوان یک سرمایه مهم ملی مورد غفلت قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

قاسم بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از مسجد به عنوان یک سرمایه مهم ملی یاد کرد و افزود: باید با شناخت نقاط ضعف و قوت برنامه ریزی لازم برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مسجد صورت گیرد.
وی ادامه داد: در دسترس و قابل نظارت بودن، داشتن خاستگاه عمومی برمبنای اعتقادات دینی و فضای معنوی و تربیتی از جمله ویژگی هایی است که موجب شده است تا کار تربیتی در مساجد بسیار اثرگذارتر باشد.
وی با بیان اینکه بسیاری از رویش های انقلاب مدیون مسجد است گفت: باید به دنبال اُنس سنین مختلف به مساجد بود که در این زمینه نیازمند تغییر نگرش ها نسبت به نوع برنامه های فرهنگی و کارکرد فرهنگ سازی این مکانها مقدس هستیم.
بابایی با تاکید بر اینکه باید استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد به عنوان یک دغدغه در بین مدیران استان تبدیل شود اظهار داشت: در مساجد نیز مانند سایر بخش های فرهنگی مواجه با موازی کاری هستیم و باعث هدر رفت پتانسیل ها در این مکانها شده است.
وی افزایش میانگین سنی نمازگزاران مساجد را نشانه ای جدی از ضرورت تغییر نگاه به مسجد دانست و ادامه داد: به دلیل بی توجهی مساجد به تغییر نسلی و تغییر ذائقه نسل جدید با توجه به فناوری های جدید و در اختیار آنها موجب شده تا برخی از
مساجد تنها مکانی برای دورهمی سالخوردگان باشد.
یک هزار و 200 مسجد در قم وجود دارد ضمن اینکه 580 کانون فرهنگی و هنری مساجد دراین استان ثبت شده است.
7404/ 6133/

نظر شما