شناسهٔ خبر: 29377634 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سخت گيري بانک ها در پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي قابل قبول نيست

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- معاون هماهنگي اموراقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان گفت: اجراي صحيح قانون و بازگشت سرمايه بيت المال بسيار مهم است اما در رابطه با پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي اعمال سخت گيري هاي زياد از سوي بانک ها قابل قبول نيست.

به گزارش ايرنا، ايرج حيدري چهارشنبه شب در بيست و سومين نشست کارگروه تخصصي اشتغال استان هرمزگان اظهار داشت: در زمينه وثيقه هاي مورد نياز براي دريافت تسهيلات اشتغال روستايي بايد به نحوي مديريت شود که هم سرمايه بيت المال بازگردد و هم متقاضيان بتوانند با وثيقه هاي مناسب تسهيلات خود را براي اجراي طرح هاي اشتغالزايي دريافت کنند.
وي تاکيد کرد: بانک ها بايد با جايگزين کردن ضمانت هاي معقول، امور مردم را به پيش ببرند و در اعطاء تسهيلات حداقل به يک ضامن کارمند بسنده شود.
وي ادامه داد: بانک ها نقش بسيار مهمي در بهبود اشتغال و افزايش توليد دارند و مديران بانکي بايد با برداشتن موانع، بيش از پيش در بهبود فضاي توليد و کسب و کار استان با اعطاء تسهيلات مناسب به متقاضيان با کم ترين سخت گيري اهتمام ورزند.
اين مقام مسوول خاطرنشان کرد: برخي طرح ها نظير طرح هاي دامپروري تا رسيدن به مرحله توليد زمان بر هستند و در اين زمينه، دادن زمان تنفس به متقاضيان اجراي اين طرح ها بين شش ماه تا يک سال برنامه ريزي گردد.
حيدري با اشاره به اهميت جذب کامل اعتبارات مرتبط با اشتغال روستايي توسط نهاد هاي حمايتي هرمزگان، گفت: نهادي هاي حمايتي استان همچون کميته امداد حضرت امام (ره)، بنياد شهيد و بهزيستي با همکاري مديران عامل بانک ها و اداره کل تعاون، کار، رفاه اجتماعي با برنامه ريزي نسبت به جذب کامل اعتبارات اين نهادها از محل اشتغال روستايي تلاش کنند.
7198/6048
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما