شناسهٔ خبر: 29377592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خوزستان تاکیدکرد:

لزوم تشویق و هدایت خیران به سمت وقف های بهداشتی و درمانی

دزفول- مدیرکل اوقاف و امورخیریه خوزستان گفت: با برنامه ریزی های مدون و اصولی باید خیران و واقفان را به سمت گسترش ثبت و اهدای موقوفات در حوزه بهداشت و درمان تشویق کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی خاکباز شامگاه چهارشنبه در همایش یاوران وقف که به مناسبت دهه وقف در مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: وقف یک صدقه جاریه است که باعث جاودانگی انسان حتی پس از مرگ می شود.

وی، خوزستان را جزو ۱۰ استان اول کشور در برخورداری از موقوفات برشمرد و افزود: موقوفات موجود در استان خوزستان به ۸۰ نیت مختلف از جمله تحصیل علم و دانش، کمک به نیازمندان، دانشجویان، طلاب، بهداشت و درمان و روضه و عزاداری امام حسین (ع) وقف شده اند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خوزستان با بیان اینکه این استان با برخورداری از ۴۱۷ امامزاده از رتبه سوم کشور در این زمینه برخوردار است، گفت: توسعه های عمرانی هر بقعه و اجرای برنامه های فرهنگی در این مکان ها صرفا از طریق نذورات مردمی موجود در بقاع است و دولت و دستگاه های دولتی هیچ نقشی در این زمینه ندارند.

حجت الاسلام خاکباز، سازمان اوقاف را یک دستگاه کاملاً مردمی و غیردولتی برشمرد و افزود: وظیفه ما به عنوان متولیان بقاع مذهبی، اجرای امینانه نذورات مردمی در راستای تحقق فرمایش رهبری مبنی بر تبدیل بقاع به قطب های فرهنگی است.

وی عنوان کرد: هزینه برنامه های فرهنگی بی شمار سازمان اوقاف نیز زائیده دستان مهربان خیران و واقفان در شکل و نیات مختلف است؛ بنابراین خروجی وقف استفاده عمومی مردم است و تمام درآمدهای حاصل از موقوفات به صورت کامل و به شکل های مختلف به مردم و جامعه برمی گردد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خوزستان در ادامه عنوان کرد: خوزستان و شهرستان دزفول واقفان و خیران زیادی دارد اما متاسفانه جز یک مورد در مسجدسلیمان، موقوفه قرآنی در استان وجود ندارد؛ بنابراین استان خوزستان امروزه در راستای ترویج فرهنگ وقف قرآن، به شدت نیازمند موقوفات قرآنی است که این امر نیازمند خط دهی و هدایت واقفان توسط متولیان به سمت ثبت اینگونه وقفیات است.

حجت الاسلام خاکباز، شهرستان دزفول را نیز نیازمند موقوفات قرآنی و گسترش فضاهای قرآنی وقف شده برشمرد و گفت: افزایش موقوفات در حوزه بهداشت و درمان نیز از دیگر اولویت هایی است که باید توسط متولیان اوقاف در شهرهای مختلف استان به ویژه دزفول در دستورکار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه وقف باید به کمک مردم بیاید، تصریح کرد: با برنامه ریزی های مدون و اصولی باید خیران و واقفان را به سمت ثبت و اهدای موقوفات بهداشتی و درمانی تشویق کنیم تا یاریگر مردم درراستای رفع بخشی از مشکلات و دغدغه های آنها در زمینه دارویی و بیماری باشیم چرا که بسیاری از استان های کشور مملو از این موقوفات است.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه با بیان اینکه اداره اوقاف و امورخیریه دزفول از نظر فعالیت های خیریه در رتبه نخست شهرستان های خوزستان است، گفت: حجت الاسلام خمیدی ریاست اداره اوقاف و امور خیریه دزفول یکی از نیروهای خوب با کارنامه بسیار درخشان است که با اقدامات خود، مجموعه اوقاف و بقاع شهرستان دزفول را بسیار فعال نموده به گونه ای که در سال جاری این اداره توانسته موقوفات متعددی در زمینه اراضی کشاورزی، باغات، مسکونی و تجاری را احیا کند که تا پیش از این به صورت نیمه راکد مانده بودند.

وی در پایان از خیران و واقفان شهرستان دزفول، خادمان بقاع دزفول به ویژه حرم مطهر سبزقبا (ع) و محمد بن جعفر(ع) قدردانی کرد.

نظر شما