شناسهٔ خبر: 29377193 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرجی: باید از کاراته ایران در المپیک ۲۰۲۰ دفاع کنیم/ اگر تصمیم به رفتن من باشد، حتما از قانون اطاعت می‌کنم

رئیس فدراسیون کاراته گفت: در فضای موفقیت جهانی اسپانیا نمی‌مانیم، چرا که باید از کاراته ایران در المپیک توکیو دفاع کنیم.

صاحب‌خبر -

فرجی:باید از کاراته ایران در المپیک ۲۰۲۰ دفاع کنیم/ اگر تصمیم به رفتن من باشد حتما از قانون اطاعت می‌کنممحمد صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موفقیت تیم ملی کاراته در جهانی اسپانیا بیان کرد: مسابقات جهانی مادرید از اهمیت بالایی برخوردار بود و تمام کشور‌ها با قدرت حاضر شدند و نفرات اصلی تمام تیم‌ها در این دوره شرکت کرده بودند تا نتیجه خوبی را بدست آورند. خوشبختانه تیم ملی کاراته ایران توانست در بخش کومیته انفرادی و تیمی و همچنین کاتای تیمی مدال آوری کند و عملکرد خوبی داشته باشد.

او ادامه داد: تمام برنامه‌های ما در مسیر برنامه‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و ما در فضای موفقیت مسابقات جهانی نمی‌مانیم. مسیر بزرگی در پیش رو کاراته است و ما باید از جایگاه کاراته ایران در المپیک ۲۰۲۰ دفاع کنیم و تمام ظرفیت هایمان را به کار بگیریم که بهترین نتیجه در توکیو رقم بخورد تا باعث افتخارآفرینی برای کاروان ورزشی ایران در المپیک باشیم.

۶۰ درصد مسیر سهمیه المپیک را طی کردیم

او ادامه داد: در بخش کومیته مردان تا ۶۰ درصد مسیر کسب سهمیه المپیک را رفتیم و در بخش کاتا نیز ابوالفضل شهرجردی عملکرد خوبی داشته است. اما در بخش بانوان با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری می‌کنیم چرا که اگر این روال ادامه پیدا کند بانوان ما نمی‌توانند سهمیه کامل را بدست آورند. باید در لیگ‌های جهانی کاراته وان‌هایی که در پبش است سهمیه المپیک را برای کاراته قطعی کنیم.

مهدی زاده قهرمان کاراته ایران است

رئیس فدراسیون کاراته در مورد عملکرد امیر مهدی زاده در این دوره از مسابقات گفت: مهدی زاده قهرمان کاراته ایران است، اما در رقابتی که داشت با یک غفلت کوچک نتیجه را واگذار کرد و با توجه به اینکه حریفش شکست خورد نتوانست راهی مرحله رپه شارژ شود در صورتی که می‌توانست حداقل یک مدال برنز را بدست آورد. مطمئن هستم که مهدی زاده در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان پاریس مدال طلا را بدست می‌آورد و با اقتدار روی سکوی قهرمانی می‌ایستد.

مدال کاتای تیمی و هت تریک کومیته در تاریخ کاراته ایران بی سابقه بود

فرجی افزود: کاتای تیمی مردان ما برای نخستین بار موفق به کسب مدال برنز شد که در تاریخ کاراته بی سابقه بود. کومیته تیمی مردان کشورمان هم با هت تریک مدال طلای جهان رکورد جدیدی را در جهان رقم زد و در مجموع کاراته کشورمان توانست بعد از ۴۸ سال نایب قهرمان جهان شود.

در تیم بانوان تغییراتی ایجاد می‌کنیم

او در ادامه بیان کرد: در بخش بانوان تیمی عملکرد نسبتا خوبی داشتیم، اما نتیجه‌ای که مد نظر خود ملی پوشان، کادر فنی و مسئولان فدراسیون بود رخ نداد. در جلسه‌ای عملکرد تیم بانوان را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا نقاط ضعف تیم بررسی شود و در صورت لزوم و با توجه به نتیجه جلسه در کادر فنی و ترکیب تیم ملی تغییراتی را ایجاد خواهیم کرد و باتوجه به اینکه تا المپیک توکیو زمان کوتاهی داریم در اسرع وقت این جلسه برگزار می‌شود تا فرصت را از دست ندهیم.

تک تک مدال‌های ملی پوشان از لحظه‌های شیرین مسابقات بود

رئیس فدراسیون کاراته درباره شیرین‌ترین لحظات رقابت‌های مادرید گفت: اتفاقاتی در مسابقات جهانی اسپانیا برای اولین بار کاراته ایران رقم خورد. کاتای تیمی ما مزد زحمات ۴ ساعت تمرین خود را گرفت و حتی حق آن‌ها حضور در فینال بود و هت تریک طلای کومیته تیمی مردان و مدال تک تک ملی پوشان در رقابت‌های جهانی از لحظات شیرین این مسابقات بود.

او عنوان کرد: در حاشیه این دوره از رقابت‌ها کنگره جهانی کاراته برگزار شد و روسای کمیسیون‌های فنی و داوری گزارشات خود را در این کنگره مطرح شد و همچنین اعضای هیئت رئیسه نیز مشخص شدند و کشور‌هایی که قصد میزبانی رقابت‌های جهانی در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را داشتند شرایط خود را ارائه کردند.

فرجی درباره بحث قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: قانون برای همه لازم الاجرا است، اما شرایطی در این قانون برای ایثارگران مطرح شده است که در این زمینه نامه‌ای را نوشتیم و منتظر جواب هستیم تا در نهایت با تصمیم وزارت ورزش در این زمینه وضعیت کاراته را نیز مشخص کنیم.

پیگیر موضوع بازنشستگی ام هستم

او افزود: در این مدت تمام تمرکزم روی موفقیت تیم ملی در رقابت‌های جهانی بود و اکنون که برگشتم پیگیر موضوع بازنشستگی هستم. البته باتوجه به اینکه من پیش از زمان موعد بازنشسته شدم از این مسیر هم نامه‌ای را درباره بازگشت به کار به وزارت دادیم تا تصمیم نهایی گرفته شود.

اگر تصمیم به رفتن من باشد، حتما از قانون اطاعت می‌کنم

فرجی بیان کرد: تا ۱۶ آذر ماه برای وضعیت بحث بازنشستگی فرصت داریم و در نهایت این موضوع را تا این زمان قطعی می‌کنیم و اگر تصمیم به رفتن من باشد حتما از قانون اطاعت می‌کنم و از این سمت کنارگیری خواهم کرد.

او در ادامه گفت: اگر از سمت ریاست فدراسیون کاراته کنار بروم برای کاراته ایران آرزوی موفقیت می‌کنم و برای موفقیت کاراته هر کمکی که لازم باشد انجام می‌دهم و در کنار کاراته حضور خواهم داشت.

رئیس فدراسیون کاراته در پایان گفت: ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت وزارت ورزش و جوانان در کوتاه‌ترین زمان مشکل ارزی تیم ملی را حل کرد تا ما بتوانیم در مسابقات جهانی بدون مشکل و نگرانی حاضر شویم. در این موفقیتی که تیم ملی کاراته کسب کرد همکاران ما در فدراسیون زحمت زیادی کشیدند و این موفقیت به تنهایی رخ نمی‌داد. کادر فنی تیم ملی، رئیس سازمان تیم ملی، خانواده کاراته همه به ما کمک کردند تا در رقابت‌های جهانی موفق عمل کنیم. از تمام افرادی که در این مسیر همراه کاراته بودند تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

بازگشت قهرمانان کاراته از سرزمین ماتادور‌ها

پیام تبریک وزارت ورزش و جوانان به تیم ملی کاراته بزرگسالان

کاراته ایران برای اولین بار بعد از ۴۸ سال نایب قهرمان جهان شد

انتهای پیام/

نظر شما