شناسهٔ خبر: 29376790 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

تاج همچنان به دنبال ماندن است

فدراسیون فوتبال آماده استعفای دسته‌جمعی

طبق شنیده ها از فدراسیون فوتبال، بازنشسته های این فدراسیون استعفای خود را نوشته اند و قصد دارند در یک حرکت هماهنگ استعفای خود را اعلام کنند تا به نوعی به فوتبال شوک وارد شود اما مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال چنین کاری نکرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، بحث بازنشسته های شاغل در ورزش و به خصوص فوتبال آنقدر داغ و همه گیر شده که هر روز اخبار جدیدی از آن به بیرون درز پیدا می کند. پیش از این 26 آبان ماه آخرین مهلت برای رفتن بازنشسته ها اعلام شده بود اما روز سه شنبه از سوی سازمان بازرسی اعلام شده این مهلت تا ۱۵ آذر ماه سال جاری هم وجود دارد، چراکه مهلت دوماهه برای برکناری بازنشسته ها از ۱۵ مهرماه آغاز شده است. از طرف دیگر وزارت ورزش و جوانان نیز روز دوشنبه در بخشنامه ای با طرح فوریت از فدراسیون ها خواسته تا اسامی بازنشسته ها را اعلام کنند اما در این بین 30 فدراسیون هنوز جواب رسمی به وزارت نداده اند.

استعفای دسته جمعی در فوتبال

بین فدراسیون های ورزشی فدراسیونی که درخصوص رئیس بازنشسته اش جنجال به پا کرد، فوتبال است. رئیس بازنشسته فدراسیون فوتبال که این روزها با روکردن نامه های مختلف و با رایزنی های متعدد در تلاش است بر مسند قدرت باقی بماند، دیروز هم نامه جدیدی رو کرد که امیررضا خادم درخصوص استقلال این فدراسیون نوشته بود. این درحالی است که نام هنگاری های متعددی در این باره درحال انجام است. با وجود این نامه نگاری های متعدد شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه اطرافیان بازنشسته که در کنار تاج حضور دارند استعفای خود را نوشته اند.

مواضع متناقض تاج

مهدی تاج اما داستانش فرق می کند. او حتی در دیدار با محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده مشکلی برای رفتن ندارد اما این صحبت ها با نامه نگاری هایی که نشان می دهد تاج در تلاش است تا در فوتبال بماند، متناقض است.

خطر تعلیق

موضوع دیگری که درباره آن صحبت می شود، بحث احتمال تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا به دلیل دخالت شخص سوم در برکناری رئیس فدراسیون فوتبال است. این موضوعی است که هوشنگ نصیرزاده واکنش جالبی به آن دارد: «در سال 73 مجلس شورای اسلامی موسسات عمومی غیردولتی را مشخص کرد که بنیاد شهید، تامین اجتماعی، فدراسیون های آماتور ورزشی، کمیته ملی المپیک، شهرداری ها و... را شامل می شد اما همین مساله غیردولتی همه را فریب می دهد اما وقتی مقابل کلمه غیردولتی کلمه اموال عمومی می آید، یعنی اینکه اماکن دولتی را هم شامل می شود. در سال 78 مهرعلیزاده ماده 10 اساسنامه را عوض کرد. براساس همین عل یآبادی در سال 85 دادگان را برکنار کرد که بعد فوتبال ایران تعلیق شد. در این بین فیفا تاکید دارد که نه دخالت دولت بلکه دخالت اشخاص ثالث یعنی هرکسی به جز فدراسیون در برکناری نقش داشته باشد تعلیق می کند. »

راهکار؛ استعفای تاج

موضوع مهم این است که در این شرایط باید چه کرد که هم قانون اجرایی شود و هم اینکه فوتبال ایران دچار تعلیق نشود؟ نصیرزاده ادامه می دهد: «اگر فشاری بیاورند که کسی پستش را ترک کند و به گوش فدراسیون بین المللی برسد، عکس العمل از سوی فیفا صورت خواهد گرفت اما اگر استعفا بدهند مشکلی پیش نمی آید. همین روز گذشته که کنفدراسیون فوتبال آسیا مطلبی منتشر کرده بود یک هشدار بود. »

همه غیر از رئیس

طبق شنیده ها از فدراسیون فوتبال، بازنشسته های این فدراسیون استعفای خود را نوشته اند و قصد دارند در یک حرکت هماهنگ استعفای خود را اعلام کنند تا به نوعی به فوتبال شوک وارد شود اما مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال چنین کاری نکرده است. حتی محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال هم روز گذشته به این فدراسیون نرفت تا شایعات و حدس و گمان ها در این باره به حداکثر خود برسد. باید دید این جنگ قدرت که نهایتا تا ۱۵ آذر به طول می انجامد چه سرنوشتی خواهد داشت؛ آیا تاج استعفا می دهد و دل از فدراسیون می کند یا فرصت حضور او در فدراسیون فوتبال تمدید می شود؟! شاید هم برگزاری یک مجمع فوق العاده تکلیف همه چیز را مشخص کند. چیزی که هست مشخص است که تا قبل از جام ملت های آسیا در بدنه فوتبال ایران اتفاقات مهمی رخ خواهد داد.

 

* نویسنده : مجتبی نورعلی روزنامه‌نگار

نظر شما