شناسهٔ خبر: 29376692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ماشال؛

نمی‌خواست اسمش سر زبان مردم باشد و از پهلوانی‌اش در جایی صحبتی شود

خبرگزاری میزان- براتعلی عضو یکی از بهترین باشگاه‌های مشهد بود اما نمی‌خواست اسمش سر زبان مردم باشد و از ورزشکاری و پهلوانی‌اش در جایی صحبتی بشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، پاسدار شهید «براتعلی داودی» در ۱۳۳۷ در مشهد مقدس در خانواده‌ای محروم متولد شد و در نهایت در ۲۸ فروردین ۱۳۶۲ در پیرانشهر بر اثر آسیب‌دیدگی شدید و قطع یک دست و دو پا به شهادت رسید. خبرگزاری میزان بُرش‌هایی از زندگی این قهرمان کشورمان را که در کتاب «ماشال» گردآوری شده است، منتشر می‌کند.

لنگ کمر

نه خانواده،‌ نه دوستان و نه بچه‌ محل‌ها؛ هیچ کس نمی‌دانست براتعلی حرفه‌ای کشتی را دنبال می‌کند. او عضو یکی از بهترین باشگاه‌های مشهد بود اما نمی‌خواست اسمش سر زبان مردم باشد و از ورزشکاری و پهلوانی‌اش در جایی صحبتی بشود.

حتی من که برادرش بودم از طریق یکی از دوستانم، جلال، که هم باشگاهی‌اش بود متوجه قضیه شدم؛ «موقع کشتی در باشگاه سعی می کرد طوری کشتی بگیرد که حریف‌هایش،‌ که معمولا از او ضعیف‌تر بودند، تمام فن‌هایی که یاد گرفته‌اند را روی بدن او اجرا کنند».

بدل‌هایش را هم به صورت عملی به آنها آموزش می داد. مبارزه‌ای سخت با آنها می‌کرد تا هم اعتماد به نفس‌شان را بالا ببرد، هم قدرت بدنی و مقابله و جنگندگی آنها را زیاد کند.

***

دفعه‌ اولی که باهاش سرشاخ شدم، طوری با من کشتی گرفت که با خودم گفتم: این قدر براتعلی می‌گن همینه؟!
بعد از دقایقی کلنجار رفتن، تصمیم گرفتم با فن لِنگ کمر به زمینش بزنم. آمدم که فن را با پای راستم اجرا کنم. نفهمیدم کی براتعلی دورم چرخید و همین حرکت را با پای چپ خودش روی من زد! چنان به زمین فرود آمدم که دستم رفت زیر بدنم و شکست.

یک دست شکسته شد یادگاری ما از براتعلی! ولی مرام پهلوانی‌اش باعث شد که همه کاری برای بهبود دستم انجام دهم. به کمک خودش دستم برگشت به حال اولش.

انتهای پیام/

نظر شما