شناسهٔ خبر: 29376497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل ارشاد آذربایجان شرقی:

نگرش سیاسی به هنر و فرهنگ آسیب می زند

محمدپور با تأکید بر این‌که نگرش سیاسی به هنر و فرهنگ آسیب می زند، گفت: این نوع نگرش جامعه را از مواهب فرهنگی محروم می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» شب گذشته در اختتامیه سومین جشنواره تئاتر استانی بسیج در تبریز اظهار داشت: امسال در 6 ماهه اول، 91 مجوز اجرای تئاتر صادر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در سال جاری یک هزار و 231 بار نمایش به روی صحنه رفته که بیش از 27 هزار تماشاگر داشته است، خاطرنشان کرد: 76 سالن نمایش با 20 هزار و 64 صندلی در آذربایجان شرقی فعال است.

وی با بیان این‌که از این تعداد تنها 9 سالن از استانداردهای لازم برخوردار است، افزود: برای هر 194 نفر در آذربایجان شرقی یک صندلی نمایش وجود دارد که اگر مبنا را صندلی استاندارد در نظر بگیریم آمار فاجعه باری به دست می آید.

محمدپور ادامه داد: با این حال تعداد نمایش های اجرا شده در سراسر استان و تماشاگران آن در آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که سال گذشته 151 مجوز اجرا صادر شد، افزود: سال گذشته یک هزار و 787 مورد اجرای عمومی نمایش در آذربایجان شرقی به صحنه رفت و بیش از 25 هزار نفر تماشاگر این تئاتر ها بودند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که نگرش سیاسی و گروهی به هنر و فرهنگ آسیب می زند، گفت: این نوع نگرش جامعه را از مواهب فرهنگی محروم می کند. 

نظر شما