شناسهٔ خبر: 29376065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین:

آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ورامین مشاهده نشده است

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت : تا کنون هیچ مورد مشکوکی از انفولانزای فوق حاد پرندگان در ورامین مشاهده و یا گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران ؛ عباسعلی سعیدیان روز سه شنبه در جلسه مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در محل فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد اظهار داشت :  مقابله با با بیماری های دام به ویژه بیماری های مشترک دام و انسان تنها وظیفه شبکه دامپزشکی نیست بلکه تمامی دستگاه های مرتبط موظفند به دلیل آن که این امر با سلامت عمومی جامعه مرتبط است وارد میدان شده و سهم خود را ایفا کنند.

وی افزود : شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مساله مهم و استراتژیکی است که لازم است تا با تعامل و همکاری همه جانبه مسئولان ، بسترهای لازم برای پیشگیری از آن فراهم شود چرا که این بیماری علاوه بر آن که خسارات اقتصادی بسیاری به همراه دارد ، سلامت عمومی جامعه را نیز با خطر جدی مواجه می کند.

سعیدیان مهم ترین اصل در مقابله با این بیماری را اطلاع رسانی اعلام کرد و افزود : لازم است تا به منظور آگاهی جامعه به ویژه فعالان و تولید کنندگان طیور از خطرات و شیوه های مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد از ظرفیت شورهای اسلامی ، دهیاران و بخشداران استفاده شود.

وی با تأکید بر سرعت بخشیدن به اقدامات پیشگیرانه در کنترل این بیماری گفت : صنعت تولید طیور علاوه بر آن که فعالیتی اقتصادی برای امرار معاش افراد جامعه به حساب می آید ، به دلیل آن که با سلامت جامعه و امنیت غذایی ارتباط مستقیم دارد ، از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید به آن توجه بیشتری صورت گیرد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت :برای مقابله با بحران های ناشی از شیوع آنفلوآنزای پرندگان ، باید نگاه فرابخشی و فرا منطقه ای به موضوع داشت و در این زمینه باید هماهنگی و همکاری  شهرستان های مجاور مد نظر قرار گیرد.

وی گفت : در راستای اطلاع رسانی ؛ آموزش و پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان لازم است تا اقلام فرهنگی و اطلاعات دقیق از شیوه های شیوع این بیماری تهیه و با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، این اقلام در مناطق مخلتف توزیع شود.

وی از واکسیناسیون رایگان طیور و پرندگان ،الزام واحدهای پرورش طیور برای رعایت استانداردهای لازم ،نظارت بر محل عرضه و فروش پرندگان زینتی و مراکز عرضه تخم مرغ  به عنوان اقدامات پیشگیرانه در مقابله با بیماری آنفولانزای فوق پرندگان اعلام کرد.

سعیدیان گفت : شبکه دامپزشکی با همکاری اداره محیط زیست گشت های مشترکی را برگزار کرده و نسبت به بررسی موارد مشکوک در مرغذاری ها و تالاب بندعلیخان به عنوان محل زمستان گذرانی پرندگان آبزی اقدام کرده اند که تا کنون هیچ مورد مشکوکی مشاهده و یا گزارش نشده است.

 

نظر شما