شناسهٔ خبر: 29376036 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

رویداد

فون آرنا | اسپاتیفای به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی اعلام کرد که از روز گذشته این اپلیکیشن برای کاربران خاورمیانه و آفریقای جنوبی در دسترس قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

دسترسی کاربران خاورمیانه  به اسپاتیفای

فون آرنا | اسپاتیفای به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی اعلام کرد که از روز گذشته این اپلیکیشن برای کاربران خاورمیانه و آفریقای جنوبی در دسترس قرار گرفت.

اپلیکیشن پخش آنلاین موسیقی اسپاتیفای  که هم‌اکنون یکی از پرطرفدارترین و بهترین برنامه‌ها از نوع خود به شمار می‌رود، در طول یک سال گذشته با استقبال کم‌سابقه‌ای مواجه شده و میزبان خیل عظیمی از مشترکان پولی و رایگان شده است. اسپاتیفای اعلام کرده است که به منظور تسهیل دسترسی کاربران در همه جای جهان، برای کاربران ساکن در مناطقی همچون خاورمیانه و شمال آفریقا نیز امکان دسترسی به این برنامه کاربردی و سرگرم‌کننده را فراهم آورده است تا آنها نیز بتوانند همانند سایر کاربران به جست‌وجو و گوش سپردن به موسیقی‌های موردعلاقه خود بپردازند و از امکانات آن بهره مند شوند. در بیانیه اسپاتیفای همچنین آمده است که کاربران در کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مراکش و مصر در فهرست کشورهای تحت پشتیبانی اسپاتیفای قرار گرفته‌اند. این درحالی است که نام کشورهای دیگر همچون عراق، یمن و سوریه در این فهرست به چشم نمی‌خورد.

نرم‌افزار و اپلیکیشن اسپاتیفای که برای سیستم‌عامل اندروید، iOS، ویندوز و مک قابل استفاده و اجراست، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت کاملا قانونی با رعایت حق کپی رایت و ناشران موسیقی، به صورت آنلاین موسیقی‌های مورد علاقه خود را جست‌وجو کرده و به آنها گوش بسپارند.

ویرایش به توییتر  اضافه می‌شود

تک کرانچ | جک دورسی، مدیر ارشد اجرایی توییتر به تازگی اعلام کرده که احتمالا در آینده‌ای نزدیک گزینه ویرایش به پلت‌فرم توییتر اضافه خواهد شد.

توییتر که یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود، حالا به نظر می‌رسد که با قابلیت جدیدی که در آینده‌ای نزدیک به پلتفرم آن اضافه می‌شود، قصد دارد نظر و رضایت خیل عظیمی از کاربرانش را به سمت و سوی خود جلب کند.

حالا جک دورسی در گفت‌وگو و مصاحبه‌ای با گزارشگر موسسه تکنولوژی هند خاطرنشان کرده است که بسیاری از کاربران ما همواره در فضای مجازی از عدم وجود قابلیتی تحت عنوان «ویرایش» (Edit) ناراضی و شاکی بودند. بنابراین متخصصان ما تصمیم گرفتند که با توسعه یک قابلیت جدید نظر آنها را جلب کرده و به آنها این امکان را بدهد که توییت‌های خود را بدون حذف کردن، ویرایش کنند و اشتباهات نگارشی و موارد دیگر را از آن پاک کرده و به عبارتی دیگر، توییت‌های خود را بدون نیاز به حذف و ارسال دوباره یک توییت دیگر، اصلاح کنند. توییتر در ماه‌های گذشته تحت فشار نهادهای دولتی امریکا و بسیاری از کاربران و منتقدان مجبور شده که بسیاری از حساب‌های کاربری مشکوک و مخرب را مسدود کند و برخی از قوانین و مقررات خود را نیز تغییر دهد تا به مقابله با اخبار دروغین و کذب بپردازد.

البته جک دورسی در ادامه سخنانش گفته که توییتر هم‌اکنون درحال آزمایش روی این قابلیت است و عجله‌ای هم برای ارایه و انتشار همگانی گزینه ویرایش به پلتفرم خود ندارد.

بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی

فوربس| صرافی بایننس با آمار مبادلات بیش از یک میلیارد دلار در روز در جایگاه نخستین و بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی در جهان باقی ماند. با توجه به گسترش روزافزون محبوبیت ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، صرافی‌های متعددی در جهان راه‌اندازی شده‌اند که با ارایه یک بستر و پلتفرم مناسب به کاربران و علاقه‌مندان به استخراج این ارزها اجازه می‌دهند به سرمایه‌گذاری و مبادلات مالی بپردازند. یکی از معروف‌ترین صرافی‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، بایننس است که در تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشرشده، با حجم تبادلات مالی به ارزش یک میلیارد دلار در ۲۴ ساعت، جایگاه نخست و بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی را همچنان به خود اختصاص داد. تعداد کاربران و مشتریان این صرافی بیش از ۱۶۰ هزار نفر در روز است که این اعداد و ارقام به وضوح نشان می‌دهد از سایر رقبای خود همچون کوین بیس و OKEx نیز سبقت گرفته است.

طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت‌کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به‌دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند. در ابتدا بسیاری از کشورهای جهان درتلاش بودند تا این ارز بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چراکه بر این باورند بیت کوین و ارزهای مشابه آن به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز هم‌چون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق داروو مواد مخدر دامن زده است.

 

نظر شما