شناسهٔ خبر: 29375871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

صدور دستور قضایی برای ۶۴ پرونده موقوفه در آذربایجان‌شرقی

مصائبی از صدور دستور قضایی برای ۶۴ مورد پرونده این سازمان در محاکم خبر داد و گفت: امسال ۱۴ مورد پرونده از طریق صلح و سازش رفع معارض و مشکل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «حجت الاسلام علی مصائبی» در دیدار با امام جمعه تبریز به ارایه گزارشی از عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار داشت: امسال 86 محفل قرانی در سطح استان و شهرستان ها برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که هم اکنون با اجرای طرح تربیت و حفظ 18 هزار حافظ قرآن 15 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: طرح شبکه مجازی حفظ قرآن کریم خواهران نیز با نام‌نویسی 300 نفر در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امسال 364 برگه سند برای یک هزار و 485 رقبه سطح استان اخذ شده است، تصریح کرد: سند موقوفه حاج آقایار میانه با 44 رقبه به مساحت 16 هکتار نیز اخذ شده است.

مصائبی افزود: سند امامزادگان عون بن علی، سید اسماعیل، بلقیس دریانی و عبدالرحیم قائم مقام با بیش از 38 هزار هکتار رقبه نیز به همت واحد حقوقی اوقاف استان اخذ شده است.

وی از صدور دستور قضایی برای 64 مورد پرونده این سازمان در محاکم خبر داد و گفت: امسال 14 مورد پرونده از طریق صلح و سازش رفع معارض و مشکل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی رسیدگی به 3 هزار و 995 سند هزینه به ارزش 50 میلیارد ریال، تنظیم و تمدید مجدد 3 هزار قرارداد اجاره موقوفات و ثبت 139 فقره موقوفه جدید  را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

نظر شما