شناسهٔ خبر: 29375697 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

از سوی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان؛

برنامه های بیست و ششمین هفته کتاب در استان اصفهان تشریح شد

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی همزمان با هفته کتاب در کتابخانه های عمومی اصفهان خبر داد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان، امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همزمان با هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی اصفهان خبر داد و گفت: اداره کل کتابخانه های استان اصفهان در نظر دارد بالغ بر ۱۳۰۰ برنامه طی هفته کتاب در سه سطح کتابخانه‌های عمومی، ادارات شهرستان ها و اداره کل استان برگزار کند.

امیر هلاکویی افزود: آیین بزرگداشت روز کتاب،‌ کتابخوانی و کتابدار در استان با حضور مسئولان کشوری و استانی همراه با تقدیر از مقام شامخ شهید مدافع حرم و فعال عرصه کتاب و کتابخوانی، محسن حججی در یکی از روزهای هفته در شهرستان نجف آباد برگزار می شود. در این مراسم از خادمین و فعالان برتر حوزه کتاب و کتابخوانی طی مراسم ویژه ای تقدیر خواهد شد. همچنین این آیین در شهرستان‌ها با حضور مسئولان ارشد شهرستان برگزار و با تقدیر از خادمان حوزه کتاب و کتابخوانی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: در اولین روز گرامیداشت بیست و ششمین  دوره هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی، کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان با حضور در گلزار شهدای شهرهای خود، با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای والامقام ۸ سال دفاع مقدس و سرداران بی همتای ایران اسلامی و شهدای مدافع حرم تجدید میثاق می‌کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در خصوص نحوه انتخاب خادمین نمونه حوزه کتاب و کتابخانه های عمومی در عرصه‌های مختلف گفت: بر طبق برنامه ریزی کارشناسی شده این افراد بر اساس معیارها و شاخص‌های تعیین شده از سوی کارشناسان حوزه کتاب، انتخاب و تقدیر می‌شوند.

هلاکویی در خصوص دیگر برنامه های هفته کتاب اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های دیگر در این هفته تبلیغ و ترویج اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، برگزاری نشست ادبی با حضور مسئولین کانون ادبی و شعرای برجسته منطقه و دیدار با فرمانداران، نمایندگان مجلس، مدیران کل استانی، شهرداران، اعضای انجمن‌ها، فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی، خانواده شهدا، ائمه جمعه، توزیع بروشور برای معرفی کتابخانه‌های هر منطقه و همچنین برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب است که با هدف ارتقای فرهنگ کتابخوانی در استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این هفته ویژه برنامه هایی نیز برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برگزاری جلسات قصه خوانی و روخوانی کتاب با حضور اعضای کودک و خانواده‌های آنها، بازدید مدارس از کتابخانه ها در یک روز خاص و مسابقات نقاشی ویژه کودکان از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان ادامه داد: برگزاری نشست های کتابخوان مدرسه‌ای، کتابخانه ای و تخصصی، نشست های رونمایی، مسابقات کتابخوانی، نشست کتابخوانی با همکاری  اداره کل بهزیستی استان با حضور روشندلان عزیز و معلولین گرانقدر، نشست کتابخوان ویژه آتش نشان با همکاری سازمان آتش نشانی و شهرداری اصفهان و ... از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته کتاب خواهد بود.

هلاکویی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان در این هفته اقدام به ارائه خدمات ویژه ای به علاقه‌مندان می‌کنند که از آن جمله می توان به امکان بازدید مدارس، مساجد، مراکز آموزشی، واحدهای تولیدی و صنعتی از کتابخانه‌ها، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان و ... اشاره کرد.

وی همچنین از برگزاری مسابقه در این هفته خبر داد و تصریح کرد: در هفته کتاب مسابقات فرهنگی متنوعی به صورت استانی و شهرستانی برای گروه‌های مختلف سنی برگزار خواهد شد.

وی خواستار همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی استان اصفهان شد و با اشاره به اهمیت و جایگاه حمایتی ادارات و سازمان‌های مختلف به ویژه استانداری، شهرداری و صدا و سیما در اطلاع رسانی عمومی، گفت: این اداره آمادگی دارد تا برنامه های این دوره از هفته کتاب در استان اصفهان را با مشارکت دستگاه‌ها ، نهادها و همچنین در صورت تمایل با حضور فعالان فرهنگی در بخش خصوصی اجرا کند.

هلاکویی در پایان با اشاره به نقش موثر کتاب در آگاهی بخشی عمومی، ایجاد شور و نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی، تلاش مضاعف دستگاه های فرهنگی استان در جهت هر چه بهتر و موثر تر انجام شدن این امر را لازم و ضروری دانست و بدین منظور از مردم فهیم و کتابخوان استان، جهت شرکت در برنامه ها و فعالیت های کتابخانه های عمومی دعوت کرد.

نظر شما